Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بستری شدن بیش از 400 کرمانشاهی در مراکر درمانی بر اثر بیماری آنفلوآنزا در پاییز امسال خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در جامعه، گفت: این نوع بیماری، آنفلوآنزای انسانی بوده و درصورت ابتلای افراد حتی بدون مصرف دارو هم قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تنها گروه های در معرض خطر این بیماری باید مراقبت جدی داشته باشند که این گروه‌ها شامل مادران‌باردار، کودکان زیر شش سال، افراد سالمند و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای از جمله بیماریهای قلبی، ریوی و کلیوی می‌باشند.

شکیبا خاطرنشان کرد: همچنین افراد مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی (افراد HIV مثبت) و نیز افرادی که داروهای کاهنده قدرت سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، در زمره گروه‌های در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از افراد باید به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

وی از بستری شدن بیش از 400 کرمانشاهی بر اثر آنفلوآنزا در پاییز امسال خبر داد و افزود: تاکنون هیچ فوتی براثر این بیماری در استان نداشته ایم که سابقه بیماری زمینه ای نداشته باشد.

شکیبا در ادامه با بیان اینکه نگرانی در خصوص این بیماری وجود ندارد، گفت: پیشگیری بهترین راهکار مقابله با این بیماری است و توصیه می‌شود افراد مبتلا جهت پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه، در مدت بیماری خود در محافل عمومی شرکت نکنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود والدین دانش آموزانی که مبتلا به آنفلوآنزا هستند، تا زمان بهبودی کامل فرزندانشان اجازه رفتن به مدرسه را به آنها ندهند و از مدیران مدارس نیز خواهشمندیم دراین زمینه سخت گیری نداشته و اجازه بدهند دانش آموزان بیمار در منزل استراحت کنند.

شکیبا استراحت کردن را بهترین راه درمان این بیماری دانست و افزود: افرادی که جزو گروه‌های پرخطر نیستند، در صورت ابتلا به این بیماری با استراحت مناسب و مصرف مایعات و غذاهایی مانند آش و سوپ می‌توانند به راحتی ظرف چند روز بهبودی خود را به دست بیاورند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص سیر بیماری در استان، گفت: هنوز مشخص نیست به پیک آنفلوآنزا رسیده‌ایم یا در پیک آن قرار داریم، چرا که همه چیز به شرایط آب و هوایی و مراقبت مردم در خصوص رعایت نکات پیشگیری بستگی دارد.

طبق اعلام صورت گرفته تاکنون دو تن در استان بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند که البته بیماری زمینه ای داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفلوآنزا مرکز بهداشت كرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد