Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین که با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از معلولین استان قم در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات دولت و مجلس در خصوص تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و اجرایی شدن جزئی این قانون از پیگیری مجلس جهت پیش بینی اختصاص بودجه لازم جهت اجرای این قانون در سال ۹۹ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم و خیرین به دنبال محلی برای انجام نیات خیرخواهانه هستند شما باید با تمام قوا از این ظرفیت مردمی استفاده کنید.

امیرآبادی با اشاره به ظرفیت‌های خوب مردمی در استان از مدیران بهزیستی خواست در استفاده از مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی کوشاتر باشند و با معرفی نیاز‌ها خیرین را دعوت به مشارکت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قم هم در این مراسم ضمن عرض تبریک ۱۲ آذر روزجهانی معلولین، معلولیت را محدودیت ندانست و تفاوتی دانست که می‌تواند برای همه انسان‌ها رخ دهد مانند سالمندی که هر انسانی به ناچار این دوره را تجربه خواهد کرد.

مهدی پهلوانی اتخاذ تدابیر لازم جهت زیست بهتر افراد دارای معلولیت و سالمندان و... را وظیفه همگان خصوصاً مسئولین برشمرد و یادآورشد: مناسب سازی محیط زندگی جهت تردد آسان معلولین، جانبازان وافراد دارای معلولیت از وظایف همه دستگاه است و بهزیستی بعنوان دبیران کمیته مناسب سازی استان پیگیر این مهم است.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: دولت محترم و مجلس با تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و اختصاص اعتبار به اجرای این قانون پیگیر رفع کاستی‌ها در این حوزه هستند که امیدواریم در بودجه سال آینده نگاه بهتری به این موضوع داشته باشند.

او افزود: باید استانداردهایمان را تغییر دهیم و مناسب سازی را برای مبلمان شهری، همه ساخت و ساز‌های اداری و عمومی الزامی کنیم و برای دستیابی به توسعه عادلانه، فراگیر و پایدار باید همه اقشار جامعه از جمله معلولین دیده شوند.

در ادامه این مراسم رضوانی مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید و شکوری مدیر عامل انجمن ضایعه نخاعی استان قم به نمایندگی از تشکل‌های معلولین استان به بیان خواسته‌های معلولین پرداختند و مسولیت پذیری همه ارگان‌ها و خودداری از ارجاع همه نیاز‌های معلولین به بهزیستی، توجه کامل و جدی به مناسب سازی، مساعدت بیشتر خیرین به نیاز‌های معلولین، حمایت مسولین استان از بهزیستی، پیگیری مشکل اشتغال معلولین خصوصاً نابینایان و اعتماد متقابل بیشتر بین تشکل‌های معلولین و بهزیستی را درخواست کردند.

در پایان این مراسم از سازمان امور مالیاتی، اداره کل گمرکات، شرکت غله و خدمات بازرگانی، شرکت آب و فاضلاب و سازمان برنامه بودجه استان قم به عنوان دستگاه‌های برتر در امر مناسب سازی و همچنین جمعی از معلولین موفق در عرصه‌های ورزشی، تحصیلی و شغلی و تعدادی از والدین معلولین با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

کد خبر 6089938 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان