Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:29:38 GMT

پرداخت کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن خودروها

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۸۸۰۱

پرداخت کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن خودروها

معاون وزیر نفت با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد درباره پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن خودروها گفت: هفته آینده، جزئیات و نحوه نام نویسی مالکان خودروهای بنزین سوز عمومی از طریق اعلامیه‌های شرکت ملی پالایش و پخش اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به موافقت شورای اقتصاد با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن خودروها افزود: این خودروها شامل ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی‌های سدان، ون، وانت بارهای پرمصرف و کم مصرف و خودروهای مسافربر شخصی است که در سامانه وزارت کشور مشخص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید طرح‌های جایگزین افزایش قیمت بنزین چه بود؟ نقش زنگنه در معضلات بنزینی اخیر هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروها چقدر می شود؟

معاون وزیر نفت افزود: این مبلغ به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از محل صرفه جویی در مصرف بنزین تامین می‌شود و هفته آینده، جزئیات و نحوه نام نویسی مالکان خودروهای بنزین سوز عمومی از طریق اعلامیه‌های شرکت ملی پالایش و پخش اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که از محل اجرای این طرح، روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف شود و از طریق صادرات این مقدار، اصل و فرع وام شبکه بانکی به شرکت ملی پالایش و پخش تسویه خواهد شد.

به گفته صادق آبادی، در این طرح بانک‌های عامل وامی را به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش پرداخت می‌کنند که این شرکت هم در قرارداد با کارخانجات خودروساز و همچنین کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز، این مبلغ را به کارخانجات و کارگاه‌های تبدیل پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با رد شایعات در خصوص احتمال افزایش نرخ سوخت CNG گفت: با اجرای این طرح ضمن کمک به ایجاد اشتغال سریع در کشور، هزینه‌های حمل و نقل مسافر حتی در مقایسه با بنزین هزار تومانی هم کاهش می‌یابد چراکه رانندگان سوخت خود را با نرخ ۴۵۰ تومان دریافت می‌کنند.

وی کاهش مصرف بنزین در کشور و امکان صادرات بنزین صرفه جویی شده به دیگر کشورها و همچنین کاهش آلاینده‌های سوخت بدلیل جایگزین کردن سوخت سی ان جی بجای بنزین را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست و افزود: اجرای این طرح، تاثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

صادق آبادی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت ساخت و تولید تجهیزات خودروهای دوگانه سوز در کشور موجود است و نیازی به واردات تجهیزات دوگانه سوز کردن خودروها فراهم است افزود: در جلسات با کارخانجات و کارگاه‌های تبدیل متوجه شدیم که ماهانه امکان تبدیل ۲۰۰ هزار خودروی بنزین سوز به دوگانه سوز فراهم است و با توجه به اینکه ممکن است این ظرفیت در ماه‌های اول به طور کامل فراهم نباشد، پیش بینی می‌کنیم که حداکثر ظرف مدت یک سال این طرح به طور کامل به سرانجام برسد.

وی همچنین در خصوص امکان تبدیل سایر خودروهای بخش خصوصی نیز گفت: مالکان این خودروها می‌توانند به صورت مستقل با مراجعه به کارگاه‌های تبدیل که دارای مجوز سازمان ملی استاندارد و وزارتخانه‌های صنعت و نفت باشند، خودروهای خود را با هزینه شخصی دوگانه سوز کنند، اما از محل تبصره ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اعتباری برای تبدیل خودروهای شخصی درنظر گرفته نشده است و هدف این طرح، کاهش هزینه‌های ناوگان عمومی کشور است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین مصرف بنزین وزیر نفت بنزین اقتصاد شرکت ملی پالایش وزارت کشور شورای اقتصاد نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها

فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز برای آن دسته از متقاضیان که اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه پول بلوکه کرده بودند آغاز می شود. - اخبار اقتصادی -

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت 16 امروز 16 اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: این طرح فروش مشمول آن دسته از متقاضیان است که در اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه پول بلوکه کرده بودند.

وی در رابطه با جزئیات خودروهای عرضه شده ، افزود: در این مرحله دو خودروی برقی شامل هوندای برقی معین خودرو و لونا برقی ایران‌خودرو عرضه می شود. 

خودروی هیبریدی لاماری آرین پارس و نیسان سانی بنزینی هم در لیست خودروهای عرضه شده هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی