Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی در مورد اهانت به کودک زباله گرد، گفت: این اقدام باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و باید با عاملان، برخورد قانونی مناسب انجام شود و مشارکت کنندگان در آزار رساندن به کودک هم مورد مجازات قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: عنوان بزه و جرم مذکور توهین است و مجازات توهین به افراد تا ۷۴ ضربه شلاق است و همچنین  قاضی می‌تواند مجازات حبس را پیش بینی کند البته با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مجازات جایگرین حبس راهم می‌تواند در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مجازات‌هایی برای افرادی که حقوق کودک را به هر نحوی نقض می‌کنند در نظر گرفته شده است، افزود: ایرادات لایحه حمایت از کودکان در کمیسیون قضایی مجلس رفع شده و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد؛ در این لایحه مسئولیت و وظایف نیروی انتظامی و همچنین مکان‌های مشخصی برای نگهداری کودکانی که مورد آزار قرار می‌گیرند پیش بینی شده است.

تصویب قوانین تنها راهکار پایان کودک‌آزاری نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار رفع خلاء‌های قانونی باید فرهنگ سازی مناسب برای مقابله با کودک آزاری انجام شود، گفت: تصویب قوانین تنها راهکار پایان کودک‌آزاری نیست بلکه باید رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی در کنار فرهنگ سازی در دستور کار قرار گیرد. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودک زباله گرد قانون مجلس شورای اسلامی حبس کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم