Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:56:45 GMT

تلفن اورژانس اجتماعی قم ۲۹۱۳ بار به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۹۵۶۶

تلفن اورژانس اجتماعی قم ۲۹۱۳ بار به صدا درآمد

مریم علیشیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط استان قابل شماره‌گیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردمی پنج تیم اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کند.

به گفته وی، اختلافات حاد خانوادگی و کودک‌آزاری دلیل بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی قم در ۶ ماه نخست امسال بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به‌این‌که خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که مورد خشونت و یا آزار قرارگرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرارمی‌گیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده وی، آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی ارائه می‌شود.

علیشیری در ادامه افزود: برنامه اورژانس اجتماعی  قصد دارد تا «مداخلات روانی – اجتماعی» را قبل «از مداخلات قضایی و انتظامی» و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مساله در «پیشگیری از وقوع جرم» و «قضازدایی» نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: «شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع» به‌صورت منطقه‌ای و محلی نیز از طریق این برنامه صورت خواهد پذیرفت تا زمینه‌ای برای توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم باشد.

وی، کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع و  ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی از جمله اهداف اورژانس اجتماعی است.

معاون بهزیستی قم خاطرنشان کرد: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان‌خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت‌جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان آزاردیده و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند، افراد مشمول دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند.

برچسب‌ها اجتماعی قم اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی قم اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اجتماعی قم اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان

طاهری زاده امروز در همایش روز روانشناس گفت: در حال حاضر ۸۲ مرکز مشاوره تحت نظر بهزیستی در استان آماده خدمت رسانی به تمام شهروندان گلستانی هستند و در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره این مراکز بهره‌مند شده اند.

طاهری زاده از تشکیل ۲۳۰ تیم محب برای حمایت‌های روانی اجتماعی در هنگام وقوع حوادث در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد