Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارین پالیسی در گزارشی نوشت که برخورد با چین برای مقابله با قتل عام فرهنگی مسلمانان اویغور باید از دادگاه کیفری بین المللی آغاز شود تا به این ترتیب اجماع سیاسی و بین المللی علیه پکن به وجود بیاید.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام : اسنادی که به تازگی به دست نیویورک تایمز و کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران محقق در خصوص سرکوب اویغورها و دیگر اقلیت های مسلمان در منطقه سین کیانگ رسیده،لزوم پاسخگویی چین برای قتل عام فرهنگی مسلمانان را در دادگاه ،مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این اسناد آنچه یک اقدام عمدی و محاسبه شده از نسل کشی فرهنگی مسلمانان،توصیف شده به طور کامل توضیح داده شده است .

 

این اقدامات توسط «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین آغاز شده و اکنون به طور افراطی در ایالت سین کیانگ در حال انجام است.

 

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که جامعه بین الملل چه شیوه ای برای مقابله با نسل کشی فرهنگی مسلمانان در چین باید در پیش بگیرد؟

 

اسناد منتشر شده نشان می دهد که سیاست های کنونی ریشه در سخنرانی ها و طرح های رئیس جمهوری چین دارند که به اوایل سال 2014 ، مدت کمی بعد از ریاست جمهوری اش برمی گردد.

 

متاسفانه برخی از راه ها برای مقابله با این مسئله بر اساس قوانین بین المللی مسدود است.

 

به عنوان مثال،سازمان ملل نمی تواند قطعنامه ای را در این زمینه صادر کند چرا که چین می تواند از حقو وتوی خود برای رد این قطعنامه استفاده کند.

 

اما بر اساس گزارش «فالین پالیسی»،برخورد با چین را می توان با انجام تحقیقات از سوی دادگاه کیفری بین المللی آغاز کرد.

 

وقتی این مراحل قانونی آغاز شود،اجماع سیاسی جامعه جهانی می تواند در اطراف آن به وجود بیاید.

 

با حضور کشورهای مختلف از غرب ، خاورمیانه ، هند و آفریقا ، چین فشارهای وارد بر منافع ژئوپلیتیکی و تجاری خود را احساس می کند.

 

به این ترتیب اگر چین بر مواضع خود بر اساس چارچوب های حزب کمونیستی،پافشاری کند در حالی که از سوی کشورهای دیگر مورد سوال قرار گرفته است دیگر نمی تواند خود را یک رهبر جهانی بداند و به این ترتیب به طور خودکار دست از سرکوب مسلمانان اویغور و قتل عام فرهنگی آنها بر می دارد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد انتخابات کانون های مساجد کانون های مساجد مسجد انتخابات خبرگان رهبری و مجلس اصفهان دادگاه لاهه مسلمانان اویغور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند