Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سرقینی گفت: براساس برنامه ششم توسعه بالغ بر ۶۰ درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استانها تفویض شده و انتظار می رود دستاوردهای مثبتی برای معادن به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « جعفر سرقینی » در در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور با شورای معادن استان هرمزگان که با حضور معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مجلس و ناظر عالی شورای معادن، نمایندگان قوه قضائیه، سازمان محیط زیست، خانه معدن، اتاق بازرگانی، و جمعی از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تصریح کرد: شورای عالی معادن بالاترین مرجع تصمیم گیری در بخش معادن کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر « شهیدی »، معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی نیز گفت: استان هرمزگان به دلیل دارا بودن ذخایر گچ می تواند در حوزه تولید گچ صنعتی اقدام کند.


وی افزود: با این کار علاوه بر رفع نیازهای داخلی نسبت به صادرات و کسب درآمد کمک شایانی به واحدهای تولیدی این حوزه خواهد شد.

 

دکتر « فریدون همتی »، استاندار هرمزگان نیز گفت: با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال باید بهره برداری گسترده از معادن در استان هرمزگان در دستور کار باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید توجه جدی به حوزه معادن داشته باشیم، عنوان کرد: با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال باید بهره برداری گسترده ای از معادن در استان صورت گیرد.

 

استاندار هرمزگان خواستار تفویض اختیارات بیشتر در حوزه معادن به استانها شد و افزود: اختیارات بیشتر استانها موجب افزایش سرعت روند امور کارها و رسیدن به هدف رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

 

وی افزود: شورای عالی معادن باید ناظر و سیاست گذار در این حوزه باشد و امور اجرایی توسط استانها انجام شود.

 

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان از استعدادها و ظرفیتهای خوبی در حوزه معادن برخوردار است، خاطر نشان کرد: معادن ظرفیت گسترده ای برای ایجاد اشتغال دارند واز فعالان و سرمایه گذاران این حوزه حمایت های مناسب خواهیم داشت.

 

وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معادن هرمزگان باید هر چه بیشتر مورد شناسایی قرار گرفته و معرفی شوند.

 

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: باید به سمت فرآوری محصولات و مواد معدنی گام برداشت.

 

در این نشست 21 پرونده معدنی استان هرمزگان که به شورای عالی معادن ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.


شایان ذکر است شورای عالی معادن به مدت سه روز در استان هرمزگان مستقرند و جلسات متعددی برای بخش معدن برگزار خواهند کرد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد انتخابات مجلس انتخابات تفویض اختیارات صنعت معدن و تجارت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است