Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آزمون‌های تیمز و پرلز می‌گوید کیفیت آموزش کاهش پیداکرده است و باید این مسئله را حل کنیم، گفت: همچنین باید کیفیت و عدالت آموزشی را درست توزیع کنیم. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش‌وپرورش مناطق شهر تهران، اظهار‌کرد: در نشست قبلی که با مدیران آموزش‌وپرورش مناطق شهر تهران داشتم به نکاتی همچون تراکم دانش‌آموزی، کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی و حجم بالای نقل و انتقالات، تأخیر در پرداخت مطالبات فرهنگیان، سرانه مدارس، حضور زنان در سطوح مدیریتی، کارکردهای انجمن اولیا و مربیان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..اشاره شد.

وی افزود: هرچقدر بتوانیم نسبت ستاد با مدیران مناطق را دقیق‌تر و سنجیده‌تر تعریف کنیم بهتر و هم‌افزاتر می‌توانیم کارها را انجام دهیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه وجوه شکل‌گیری تمدن، تخصصی شدن امور و تفکیک تمایز در نقش‌ها است، گفت: یک گزاره در این نسبت و ارتباط می‌گوید مدیران، مسئول بیان مشکلات هستند و ما مسئول حل مشکلات هستیم و بنده معتقدم این گزاره دقیق و صحیح نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه‌کرد: این گزاره دقیق نیست چون بین مشکلی که شما معرفی می‌کنید و مسئله‌ای که باید حل شود تفاوت وجود دارد ما باید توانایی این را داشته باشیم که مشکلات را به صورت مسئله بیان کنیم.

وی تصریح‌کرد: برخی رسالت خود را در این می‌بینند که به‌ محض برخورد با مشکلی آن را منتقل کنند و به‌کرات مشاهده کردم که مدیران در سطوح ارشد از چنین مواجهه‌هایی دوری می‌کنند؛ درنتیجه مشکل همچنان باقی می‌ماند و حل هم نمی‌شود چراکه خستگی و احساس یأس به وجود می‌آورد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: عده‌ای نیز زمانی که مشکلی را حس کردند تجویزی از تجویزهای گذشته را که قبلاً تجربه کرده بودند ارائه می دهند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اگر در وضعیت مطلوبی نیستیم یعنی در شرایط مسئله قرار داریم، گفت: باید مشخص کنیم در حال حاضر کجا هستیم و به کجا باید برسیم و البته این فاصله را باید چگونه پُر کنیم.

وی اذعان‌کرد: اگر وضع موجود را تفسیر و وضع مطلوب را هم ترسیم کنیم اما ندانیم که چگونه مسیر را طی کنیم به مسئله نرسیده‌ایم؛ باید مجهولات را گردآوری کنیم و هرچقدر توانایی بیشتر برای تعریف مسئله داشته باشیم توانایی بیشتر حل مسئله را خواهیم داشت.

مسئله نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چندین دهه است که وجود دارد

حاجی میرزایی با بیان اینکه معیار حکمرانی خوب توانایی حل پایدار مسائل است، گفت: به‌عنوان‌ مثال در آموزش‌وپرورش چند دهه است با مسئله نیروی انسانی روبرو هستیم اما هنوز این مسئله حل ‌نشده است اگر اولویت مسئله را درست تشخیص ندهیم اما مسئله حل شود معیار خوبی است و اگر اولویت‌ها مطرح نشوند مشکلات همچنان باقی می‌مانند.

کمبود معلم سال 99 را از الان دریابیم/ کاهش فشار کمبود معلم از سال 1401

وی با بیان اینکه در سلسله ‌مراتب، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: مدیران مناطق در میدان عملیاتی و اجرایی هستند و از شما مدیران انتظار دارم که برای حل مشکلاتی که وجود دارد، مشارکت کنید.

وزیرآموزش‌وپرورش با بیان اینکه باید داشته‌ها را در خدمت حل نداشته ها بگذاریم، گفت: باید برای مشکلات راه‌حل داشته باشیم و آموزش‌وپرورش اگر نتواند برای مشکلات جامعه راه‌حل‌هایی داشته باشد به حاشیه می‌رود.

موظف به اجرای سند تحول بنیادین هستیم اما شاخصی برای این هدف نداریم

حاجی میرزایی با اشاره اینکه بدون آموزش‌وپرورش هیچ مسئله‌ای در کشور به شکل پایدار حل نخواهد شد، افزود: ما موظف به اجرای سند تحول بنیادین هستیم اما شاخصی برای مقصد نداریم.

وی بابیان اینکه مأمور تربیت دانش‌آموزان هستیم، گفت: آیا نظام آموزشی مسئولیت تربیت را به‌درستی انجام می‌دهد؟ چقدر ظرفیت نظام 12 ساله تربیت ایجاد می‌کند؟ در نظام جهانی گفته می‌شود که فرد باید پس از پایان تحصیلات مهارت‌های لازم را داشته باشد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها را یاد گرفته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار‌کرد: در پایان 12 سال تحصیل دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلی آن‌ها، کنکور داریم که وجه تست‌زنی را می‌سنجد و باعث می‌شود تا تمام تلاش‌های 12 سال را تحت تأثیر قرار دهد.

کیفیت و عدالت آموزشی باید درست توزیع شود

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش مسئول آموزش دانش آموزان است، گفت: آزمون‌های تیمز و پرلز می‌گوید که کیفیت آموزش کاهش پیداکرده است و باید این مسئله را حل کنیم و همچنین باید کیفیت و عدالت آموزشی را درست توزیع کنیم چراکه در حال حاضر چنین نیست و باید راه‌حل‌های مناسب آن را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تحولی مهم است که نسبت به آن تعهد داشته باشیم، افزود: باید نمونه‌های تحول روشن و موفق را بسازیم و همچنین برای افزایش تعامل اولیا و مدرسه، مصرف بهینه منابع و افزایش کیفیت معلمان راه‌حل‌های مناسب ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌میرزایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات