Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «ان اچ کی» ضمن تأکید بر مخالفت ایران با اقدام ژاپن در اعزام نیروی نظامی به خلیج‌فارس تأیید کرد که حضور نیروهای خارجی نمی‌تواند به ثبات و صلح منطقه منجر شود.

اواخر مهرماه بود که روزنامه «آساهی» ژاپن گزارش کرد که در حالیکه آمریکا و اتحادیه اروپا هرگدام جداگانه در حال تشکیل ائتلافی برای حضور در آبهای خلیج فارس و به بهانه حفاظت از کشتیرانی آزاد هستند، دولت ژاپن با امتناع از پیوستن به این ائتلافها قصد دارد به صورت مستقل نیرو به منطقه خلیج فارس اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، توکیو تصمیم گرفته است «نیروهای خود دفاعی» کشورش را به عنوان آلترناتیوی در قبال ائتلاف واشنگتن به تنگه هرمز اعزام کند.

عراقچی که بعنوان نماینده ویژه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به ژاپن سفر کرده است، در این خصوص تصریح کرد: «ما منتظر تصمیم نهایی ژاپن هستیم اما اعتقاد نداریم که حضور هر نیروی خارجی در منطقه بتواند به تقویت ثبات، امنیت یا صلح کمک کند».

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تصریح کرد که موضع ایران در خصوص این اقدام ژاپن را به «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن منتقل کرده است.

عراقچی، سیاست‌های آمریکا را دلیل ریشه‌ای تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا عنوان کرد و ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در تحمیل فشار حداکثری بر ایران و خروج از برجام گفت: «اگر ایران نتواند از برجام منفعتی به دست آورد، هر احتمالی برای برداشتن گام‌های بعدی وجود دارد که شامل جلوگیری از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌شود».

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ۱۵ آذرماه در سطح معاونان وزرای خارجه در وین برگزار شود، برای گفتگو با مقامات چین و ژاپن به پکن و توکیو سفر کرد.

وی روز گذشته همچنین علاوه بر شینزو آبه با «توشی میتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن نیز دیدار و تأکید کرد که هدف ایران خروج از برجام نیست و اینکه ایران پس از یکسال صبر و مشاهده عدم تعهد کشورهای اروپایی به توافق هسته‌ای، اقدام به کاهش تعهدات ذیل برجام گرفت و در صورت لغو تحریم‌ها و برخورداری از مزایای این توافق مجددا ایران به تعهداتش باز خواهد گشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنکور سراسری در ۱۱ حوزه استان بوشهر آغاز شده است که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه خلیج فارس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۷۷۶ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی هزار و ۴۵۰ نفر، هنر ۲۴۳ نفر، علوم تجربی ۲ هزار و ۶۴۲ نفر و زبان‌های خارجی ۶۰۶ نفر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه آغاز شد.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا برگزار می‌شود.

۶۳ درصد داوطلبان خانم هستند

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: در مجموع در بین کنکوری‌های امسال استان بوشهر، تعداد داوطلب ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: در شهر بوشهر پنج هزار و ۷۱۷ نفر بیشترین داوطلب ثبت‌نام کرده هستند که در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

مدرسی تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در خارگ ۶۱ نفر و تنگستان ۶۰۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در حوزه امتحانی جم یک‌هزار و ۱۶۴ نفر، دشتستان ۳ هزار و ۵۶۲ داوطلب، دشتی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر و دیر ۱۷۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: در حوزه‌های امتحانی دیلم ۴۴۳ نفر، عسلویه ۳۷۵، کنگان ۹۷۶ و گناوه یک‌هزار ۲۹۵ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درصد داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم هستند.

کد خبر 6088477

دیگر خبرها

  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم