Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:54:02 GMT

فروش بيمه شخص ثالث و تکميلي برخط شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۰۳۰۱

فروش بيمه شخص ثالث و تکميلي برخط شد

خبرگزاری آریا- رئیس کل بیمه گفت: 15 شرکت از امروز به طور رسمی می‌توانند بیمه نامه‌های خود را به صورت برخط (آنلاین) صادر کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، غلامرضا سلیمانی در همایش ملی بیمه و توسعه افزود: صنعت بیمه با بیش از 85 سال قدمت از سال 1314 با سبدی (پرتفویی) حدود 60 هزار میلیارد تومان در قالب 32 شرکت که یکی از آن‌ها شرکت بیمه ایران که تنها شرکت دولتی است در حال خدمت رسانی به همه دستگاه ها، بنگاه‌ها و مردم کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تنوع محصولات بیمه‌ای در کشور حدود 25 نوع است، اما مردم با بعضی از این خدمات آشنا هستند و شرکت‌های بیمه‌ای باید تلاش خود را برای شناساندن انواع دیگر بیمه به جامعه و استفاده از این خدمات به کار گیرند تا این صنعت بتواند اطمینان و آرامش را برای جامعه به ارمغان بیاورد و مردم دیگر نگران آینده خود نباشند چرا که هدف صنعت بیمه دریافت حداقل مبلغ بیمه از بیمه شده و جبران خسارت در رویداد‌های فردی و گروهی در اسرع وقت است.
سلیمانی ادامه داد: مکانیزم صنعت بیمه جمع آوری و استفاده از پول‌های خرد مردم و تزریق آن به اقتصاد ملی و کمک به رفاه اجتماعی است به همین دلیل محور اصلی این همایش افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور است که در حال حاضر این ضریب حدود 2/4 درصد است که این ضریب در منطقه خاورمیانه و قفقاز نسبت به کشور امارات که 2/9 درصد است پایین تر، ولی نسبت به کشور‌های ترکیه، عربستان، پاکستان، کویت و حتی کشور‌های آسیای میانه بالاتر است.
وی گفت: بیمه در یک تعریف کلی یعنی مدیریت ریسک و به عبارتی ریسک با بیمه عجین شده، اما این ریسک در تمام بنگاه‌ها وجود دارد به همین دلیل بیمه مرکزی به دنبال ایجاد مرکز ملی مدیریت ریسک در کشور است که با همکاری سایر دستگاه‌ها فعال خواهد شد.
سلیمانی افزود: صنعت بیمه در جهت تحول سلامت از برنامه‌های دکتر روحانی بوده برای کمک به بخش درمان تکمیلی به صورت گروهی، خانوار و انفرادی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر حدود 13/5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند تا بتوانند از طریق شرکت‌های بیمه گر بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی خود را تامین کنند.
وی گفت: علت این که ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور ما نتوانسته به 6 درصد کشور‌های پیشرفته برسد عدم خرید بیمه نامه‌های زندگی پس انداز است که در سبد ما حدود 14 درصد است، اما در کشور‌های دیگر حدود 60 درصد می‌شود که نشان می‌دهد یکی از برنامه‌های اصلی بیمه آن است که برای خرید آن باشد که هم به مردم و هم به بودجه دولت کمک شود.
سلیمانی ادامه داد: 15 شرکت در ایران که حدود 80 درصد سبد (پرتفوی) بیمه‌ای شخص ثالث، درمان تکمیلی و آتش سوزی را به عهده دارند از امروز به صورت آنلاین همه بیمه نامه‌های خود را می‌توانند صادر کنند و ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت بدون حضور خسارت دیدگان در مراکز انجام خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر 115 شرکت دانش بنیان هم در حال کمک به صنعت بیمه هستند تا به دست یابی به بیمه هوشمند کمک کنند ضمن این که یکی دیگر از برنامه‌های امسال در این نشست انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه است که در یک کمیته مستقل و با حضور صاحب نظران و طی فرآیندی طولانی انتخاب شده که در انتهای نشست از ایشان تقدیر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث

 با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

به گزارش تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ميزان حق بيمه شخص ثالث چقدر افزايش مي‌يابد؟ دستور جدید احمدی نژاد درباره بیمه شخص ثالث

دیگر خبرها

  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن