Web Analytics Made Easy - Statcounter

صوفی احداث شهر جدید حورا اگر بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسانه مدیران استان و کارشناسان استان باشد خطا است و باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، شهردار همدان با بیان اینکه در مصوبه شهرجدید حورا وزارت مسکن از ابتدا در کنار مدیریت شهری قرار نگرفت ؛ گفت: یکی از دلایلی که مدیران استان به آن تاکید دارند عدم استفاده از نظرات کارشناسان و مدیران شهری در این زمینه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس صوفی با انتقاد از جانمایی نامناسب برای احداث شهر جدید حورا، یادآور شد: ایجاد شهرهای جدید در کنار شهرهای بزرگ به عنوان سرباز جمعیت استفاده می‌شود و همدان توان پذیرش جمعیت بالقوه را دارد اما نیاز به شهر منفصل را ندارد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم همدان ظرفیت پذیرش جمعیت بیشتر را دارد، یادآور شد: می‌توانیم با همکاری وزارت شهرسازی الگویی را به صورت متصل جهت توسعه شهر همدان انجام دهیم احداث شهر جدید در کنار مرکز دفن زباله اقدام کارشناسانه نیست.

به گفته صوفی احداث شهر جدید حورا اگر بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسانه مدیران استان و کارشناسان استان باشد خطا است و باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همدان ظرفیت توسعه را دارد و ما آمادگی این را داریم که در الگوی توسعه شهر همدان بر اساس جمعیت افق شهر،  شهر متصل را تعریف کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زباله مسکن برنا همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، افزود: کارهای فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است، ابراز کرد: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیل‌گر فعالیت تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

این مسؤول ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری شده و این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با همه مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند.

رفیعی تاکید کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

وی به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری و شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص، تأثیر مثبتی در جامعه بر جای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷ حدود ۸ درصد و در سال ۹۸ حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش یافت، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رفیعی تاکید کرد: نرخ جایگزینی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۰ به یک درصد رسید و این سال با ۱۵ هزار و ۲ مورد ولادت، کم‌ترین کاهش این واقعه و در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و در این میان شیب نزولی ولادت در استان طبق بررسی آمار سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شده که این موضوع امیدوارکننده است.

کد خبر 6086518

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد