Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا عابدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی اکتشاف مواد معدنی برای یافتن ذخایر جدید در ۸۰ هکتار از عرصه‌ها و پهنه‌های شناسایی شده معدن طلای آق‌دره که در مجموع بیش از ۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در انجام مراحل اکتشاف علاوه بر دستیابی به ذخایر طلا، ذخایر سایر مواد معدنی نیز بررسی می‌شود و نتایج حاصل از این اکتشاف افزون بر توجیه اقتصادی برای برداشت‌های انجام شده، نویدبخش وجود این فلز گرانبها در عمق معادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پس از انجام عملیات اکتشاف، مراحل استخراج و فرآوری انجام خواهد شد، افزود: معدن طلای آق‌دره تکاب با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن کنسانتره طلا از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را شروع کرده است.

«عابدپور» در خصوص وضعیت معادن استان نیز گفت: هم‌اکنون ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده که از این تعداد، ۵۱ نوع در آذربایجان‌غربی در مرحله اکتشاف و بهره‌برداری قرار دارد و شامل انواع سنگ‌های زینتی، طلا، چیتان، باریت، سلیس و پوکه معدنی است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی ۴۶۹ معدن فعال وجود دارد و پنج‌هزار و ۲۷۰ نفر نیز به‌ صورت مستقیم در معادن آن مشغول فعالیت هستند.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ذخیره معادن استان بیش از ۱۶ هزار تُن برآورد شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از سه‌ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در معادن آذربایجان‌غربی هزینه شده است.

معدن طلای آغ‌دره تکاب در ۳۰ کیلومتری این شهرستان و ۱۵ کیلومتری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از معادن بزرگ طلای کشور به‌شمار می‌رود.

این معدن از نوع سطحی بوده و دارای عیار طلای ۱.۵ گرم بر تُن است و شرکت‌های فرآوری به غیر از طلا، نقره و جیوه را نیز از این کانسنگ استخراج می‌کنند.

شهرستان تکاب به خاطر دارا بودن ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق آغ‌دره و زرشوران، به عنوان قطب تولید طلا در کشور شناخته می‌شود.

محدوده معادن آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل «اشنویه - خوی»، «مریوان - مهاباد» و «شاهین‌دژ - ماهنشان» قرار گرفته است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی معادن فلز طلا سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی معادن فلز طلا سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آذربایجان غربی معادن فلز طلا سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید