Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مساجد شهر «کلگری» کانادا در تلاش برای ایجاد تسهیلاتی به‌منظور کمک به معلولان و نمازگزارانی است که دارای معلولیت‌های جسمی یا ذهنی هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سی بی سی نیوز»، مسجد «اکرام جمعه» در «کلگری» کانادا کمپینی را برای کمک به معلولان در این شهر به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدف از برگزاری این کمپین آموزش نحوه برخورد با معلولان و همچنین به وجود آوردن شرایط و تسهیلاتی برای استقبال از نمازگزارانی است که دارای ناتوانی های جسمی هستند.

 

مسجد «اکرام جمعه» می خواهد گفتگوهای بیشتری در مورد ناتوانی های جسمی و ذهنی وجود داشته باشد و تصورات غلطی که در مورد افراد با نیازهای وِیژه وجود دارد، از بین برود.

 

این مسجد همچنین در تلاش است تغییراتی را ایجاد کند تا بتواند تبدیل به اولین مرکز اسلامی در کانادا بشود که دارای گواهینامه حمایت از معلولان خواهد بود.

 

یکی از اقدامات ویژه مسجد «اکرام جمعه» به وجود آوردن تسهیلاتی برای بیماران اوتیسمی است.

 

«نادا مرحی»، از مسئولان ارشد مسجد «اکرام جمعه» در این باره می گوید: کاری که ما می خواهیم انجام دهیم برای پذیرش معلولان ،درک بیشتر آنها و همچنین ایجاد جامعه ای فراگیرتر است.

 

وی افزود: من می خواهم مطمئن بشوم که هیچ خانواده و هیچ شخصی از خدماتی که ارائه می شود،محروم نمی ماند،چرا که ما در قبال یکدیگر مسئول هستیم.

 

نائب رئیس مسجد «اکرام جمعه» همچنین گفت: در هر جامعه ای برخی از کوته نگری ها وجود دارد که وظیفه ما از میان برداشتن آنها بر اساس وظیفه انسانی است که بر عهده داریم.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات مسجد انتخابات مجلس انتخابات مساجد جهان کانادا مسلمانان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یه این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

امروز «نظامِ سلطه و استکبارِ جهانی» درنده خو و وحشی‌تر از گذشته؛ هم‌ناله و شیونِ زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه را در غزۀ مقاوم و هم فریادِ ظلم ستیزی و عدالتخواهی و حق جویی دانشجویان و دانشگاهیان را در قلب آمریکا در گلو خفه می‌کند.

استمرارِ توحش و بربریتِ رژیمِ سفاکِ صهیونیستی با حمایت‌های متعدد و همه جانبه آمریکای جنایتکار و برخی از دولت‌های غربی سراسرِ غزه را به قتلگاهی بزرگ در سلاخی انسان‌های بی‌گناه و انسانیت تبدیل کرده و فریادِ پیوستۀ و نالۀ مظلومان و بی‌پناهان و شیونِ مادران وکودکانِ بی‌گناه از جای جای غزۀ قهرمان به گوش می‌رسد و قلبِ امتِ بزرگِ اسلامی در غمِ مصیبتِ جانسوزِ این نسل‌کشی بی‌امان، سخت جریحه‌دار است.

این در حالی است که آمریکا و اروپا که خود را مهد آزادی، عدالت و حامی حقوقِ بشر می‌دانند؛ تحصن و تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه در حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف کشتار و نسل‌کشی رژیم ددمنش صهیونیستی را بر نمی‌تابند و با سخت‌ترین و خشن‌ترین روش به سرکوب آن می‌پردازند.

اما بی‌تردید بازندۀ بزرگِ این معرکه و جنگِ نابرابر و ظالمانه؛ رژیم پلید اشغالگر و حامیان آمریکایی و غربی آن خواهند بود.

شـورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامـی؛ ضمن تـقـدیـر و تـشــکر از حضور‌های مســتمرِ میـدانی و حمایت‌های پیوسته و همه جانبه مـلتِ بـزرگِ ایــرانِ اســلامـی از فلسـطیـنِ قهــرمـان و با محکومیتِ شدیدِ جنایت‌های ددمنشانۀ رژیم شرور و پلیدِ صهیونیستی و ابراز همدردی با غزۀ مقاوم و قهرمان و اعلام حمایت خود از آرمانِ آزادیِ قدسِ شریف، از مردمِ فهیم و آگاهِ ایران، در استان‌های البرز، ایلام، کرمان و همدان دعوت می‌کند، تا با حضورِ پرشور و حماسیِ خود در «راهـپیـمایـی جـمعـه هـای خشـم و انـزجار» که جمعۀ این هفته ۱۴ اردیبهشت ماه پس از اقامۀ نماز برگزار می‌شود، ضمنِ محکومیتِ این جنایاتِ وحشیانه؛ همبستگی و حمایت همیشگی خود را با غزۀ مقاوم و فلسطین قهرمان با فریاد  مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا  اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند