Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:32:00 GMT

خیابان‌های کرمانشاه ظرفیت عبور رواناب را ندارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۲۴۴۳

خیابان‌های کرمانشاه ظرفیت عبور رواناب را ندارند

«جلیل بالایی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، ضمن اشاره به اینکه بروز پدید آبگرفتگی در سطح شهرها به ویژه شهر کرمانشاه پس از بارندگی ها اجتناب ناپذیر است، گفت: مهمترین مشکل شهروندان در بارندگی های اخیر آبگرفتگی معابر بود.

وی با بیان اینکه این بارندگی ها خسارتی به همراه نداشته، گفت: بارش های امسال در سطح استان در مدت زمانی کوتاهی و باشدتی زیاد رخ می دهند که این امر منجر به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: در بارندگی های روزهای گذشته دیدیم که در کمتر از ۳۰ ساعت ۵۱ میلی‌متر باران بارید که این منجر به جاری شدن رواناب در سطح خیابان ها به ویژه شهر کرمانشاه شد.

بالایی توضیح داد: اوج شدت بارش ها و آبگرفتگی معابر در نیمه شب بود از این رو مردم به دلیل آبگرفتگی معابر و کندی ترددها با کمترین مشکل روبه رو شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در روزهای آینده نیز شاهد بارش برف و باران در سطح استان خواهیم بود، گفت: هشدارهای لازم به دستگاه های اجرایی برای رویارویی با این سامانه بارشی داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: باتوجه به احتمال بارش برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان، راهداری کرمانشاه در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت بسته شدن راه ها برای بازگشایی آنها اقدام کند.

آمادگی راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه نیز از آماده‌باش زمستانی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۴۸ راهدارخانه در این ایام فعال است و ۴۳۰ نیروی راهداری در قالب اکیپ‌های مختلف در این راهدارخانه‌ها آماده هستند.

«فریبرز کرمی» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، افزود: ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از جمله ۳۷ دستگاه کامیون نمک‌پاش و برف‌روب، ۶۵ دستگاه برف‌روب، ۴۱ دستگاه نمک‌پاش، چهار دستگاه برف‌خور، ۴۶ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه بلدوزر و ۲ دستگاه تراکتور برف‌روب در استان فراهم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از تامین شن و نمک موردنیاز برای جاده‌ها نیز خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۰ هزار تن شن و نمک تامین شده است.

کرمی یادآور شد: بیشترین میزان شن و نمک در نظر گرفته شده با ۶ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به شهرستان کرمانشاه است و برای مابقی شهرستان‌ها نیز به نسبت وضعیت راه‌ها ذخیره مناسبی فراهم است.

بارش‌ها تا یکشنبه ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هم در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی از روز جمعه تا اوایل یکشنبه با گذر سامانه بارشی دیگری از جو منطقه بارش باران در سطح استان پیش بینی می شود.

«محمد خسروی» با بیان اینکه بارش ها در روز شنبه از شدت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: این بارش ها در نواحی کوهستانی، گردنه ها و مناطق سردسیر استان کرمانشاه به صورت برف خواهد بود.

برچسب‌ها كرمانشاه راهداری آب گرفتگی آبگرفتگی معابر محمد خسروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كرمانشاه راهداری آب گرفتگی آبگرفتگی معابر محمد خسروی كرمانشاه راهداری آب گرفتگی آبگرفتگی معابر محمد خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)