Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، راه‌اندازی دوره میان رشته‌ای "ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی" در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر مینایی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس در این نشست، گزارشی اجمالی درباره راه‌اندازی دوره میان رشته‌ای ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه کرد و گفت: پیشنهاد دهنده راه‌اندازی این دوره دانشکده علوم پزشکی، گروه سم شناسی (با همکاری سایر گروه‌های آموزشی مرتبط) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در خصوص اعضای هیأت علمی مدرس رشته، رشته‌های دایر در گروه، امکانات گروه، وضعیت برنامه درسی مصوب رشته، سابقه رشته در دانشگاه تربیت مدرس، سابقه رشته در سایر دانشگاه‌ها، طرح موضوع در کمیسیون برنامه‌ریزی جامع آموزشی و شورای آموزشی مطالبی توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه دکتر محسن رضایی، مسئول کارگروه راه‌اندازی رشته، وجود دریا و منابع ارزشمند آبی در کشور، اهمیت و نقش داروها و ترکیبات طبیعی با منشاء دریایی در درمان بیماری‌ها و طب سنتی و سرعت تحول در ‌آن،‌ زندگی بیش از ۶۰ درصد تنوع زیستی موجودات عالم در دریاها به عنوان ذخایر زیستی و قابل شناسایی و استخراج و تبدیل به فرآورده‌های با ارزش افزوده را به عنوان برخی از دلایل توجیهی راه‌اندازی رشته برشمرد.

وی گفت: هدف، تربیت متخصصین و فارغ‌التحصیلانی است که ضمن شناسایی منابع و ذخایر دریایی قادر باشند با استفاده از علوم جدید بویژه زیست فناوری نسبت به تولید ترکیبات دارویی و طبیعی دریایی فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه پس از بررسی موضوع از سوی اعضای شورا،‌ راه‌اندازی دوره میان رشته‌ای ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تربيت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد