Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: دولت از محل اعتبارات عمرانی ۴۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح راه آهن سنندج - همدان تخصیص داده که معادل نیمی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ملی است.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی اتمام این طرح را نیازمند هزینه کرد ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد کرده که امسال بیش از نیمی از آن را تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی گرفته بود، اضافه کرد: در جریان سفر اخیر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به کردستان نیز مقرر شد ۳۲۰ میلیارد ریال دیگر به این طرح تخصیص یابد.

مرادنیا افزود: از میزان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی حدود ۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه به این طرح تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون زیرسازی این طرح در سه قطعه آن حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: انتظار داریم به زودی زیرسازی طرح به اتمام برسد و همزمان با انجام این روند عملیات روسازی نیز آغاز شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: عملیات روسازی شامل ریل گذاری نیز در یک ماه آینده از دو مسیر همدان و سنندج آغاز می‌شود تا طبق آخرین زمانبندی این خط آهن در سال آینده به بهره برداری برسد.

مرادنیا گفت: همچنین از محل اعتبارات عمرانی ملی احداث ۲ ایستگاه در این مسیر پیش بینی شده که امسال این طرح ها با ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به مناقصه رفته که ۱۲۶ میلیارد تومان برای احداث این ایستگاه ها تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: میزان اعتبار ریل گذاری این طرح نیز ۹۰ میلیارد تومان برآورد شده که وزارت راه و شهرسازی سفارش ساخت آن را به شرکت فولاد مبارکه داده است.

طرح راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه در دست انجام است که در قطعه اول ۷۰ درصد، در قطعه دوم ۳۲ درصد و در قطعه سوم ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در کل پیشرفت آن ۶۳ درصد است./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

قطعه ۴ آزاد راه تبریز- ارومیه افتتاح شد



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مرضیه یونسی افزود: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او تأکید کرد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان