Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@20:19:38 GMT

جزییات تفاهم‌نامه ایران با قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۳۳۸۸

جزییات تفاهم‌نامه ایران با قرقیزستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند و این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه با اشاره به اینکه این دو کشور در منطقه می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند

وی افزود: یکی از این موارد تسهیل صدور ویزا بوده که شرایط بهتری دارد و قرار است تا آخر این ماه نیز بحث پرواز دو کشور دوباره راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه حمل و نقل در سال ۱۹۹۳ یک تفاهمنامه خوب در حوزه جاده‌ای انجام گرفته بود که در این اجلاس روی عملی شدن آن به صورت ویژه تاکید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه ریلی صادرات و واردات بین دو کشور وضعیت خوبی دارد اما با این حال وزرای دو کشور بر افزایش این میزان تاکید داشتند.

وی ادامه داد: بابت این‌که قرقیزستان بتواند به آب‌های آزاد دست پیدا کند، سازمان بنادر و دریانوردی ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای  حضور شرکت‌های قرقیزستانی در بنادر کشورمان فراهم کرده است. به همین خاطر این امیدواری وجود دارد که به این شکل این کشور بتواند کالاهای خودشان را از طریق اتصال به آب‌های آزاد به وسیله ایران جابه‌جا کنند.

آدم‌نژاد تاکید کرد: قرقیزستان می‌تواند یک شریک خوب در حوزه لجستیک برای ایران باشد که لازمه آن این است بتوان هاب‌هایی در بنادر ایران با سرمایه‌گذاری قرقیزستان انجام داد. تفاهمات اولیه انجام شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسد تا براین اساس شاهد افزایش تردد، مبادلات کالا و بالطبع حمل و نقل باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درخصوص درخواست کشور قرقیزستان بابت بهره‌گیری از خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: صنعت ساخت یکی از بحث‌هایی است که قرقیزستانی‌ها روی آن تاکید داشته و با استقبال مقام عالی وزارت همراه بوده است. درخواست قرقیزستان این است که ایران خدمات فنی و مهندسی خودش را به این کشور صادر کند. به همین دلیل آن‌ها مایل هستند که با شرکت‌های ایرانی در حوزه ساختمان، راهسازی و خرید قیر فعالیت داشته باشد. قطعا این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حمل و نقل قرقیزستان معاون وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال