Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:01:40 GMT

هفته کاری بورس با رشد ۱۷۱۳ واحدی پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۳۴۸۵

هفته کاری بورس با رشد ۱۷۱۳ واحدی پایان یافت

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۷۱۳ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ واحد به پایان رسید و دفتر این هفته بورس بسته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 13 آذر) شاخص کل بورس و اوراق بهادار در آخرین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 1051 واحدی در ارتفاع 321 هزار و 866 واحد قرار گرفته است و در ادامه روز آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۷۱۳ واحد رشد معادل ۰.۵۳ درصد به ۳۲۲ هزار و ۵۲۸  واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۵۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۸۶ هزار و ۳۹۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸۳۷ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۹۹ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۲۷ واحد افزایش، معادل ۱.۸۸ درصد به ۶۶ هزار و ۳۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۹۰ واحد رشد، معادل ۰.۷۹ درصد به ۳۸۰ هزار و ۴۳۲ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۵۰ درصد به ۲۳۱ هزار ۴۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۹۴۲ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد، به ۶۶۹ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس امروز صبح نمادهای رمپنا، ونوین، بورس، فولاد، شخارک، شسپا و وپارس به ترتیب با 219، 49، 42، 39، 37، 36 و 33 واحد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، خساپا – سايپا، دزهراوي - داروسازي‌زهراوي، ددام - داروسازي زاگرس فارمد پارس و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ در صدر لیست نمادهای پربییندهبورس قرار دارند که در میان انها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت روند نزولی دارند.

 

در پایان معاملات امروز ۳ نماد رمپنا با ۳۰۱ واحد، حکشتی با ۱۱۸ واحد و وامید با ۹۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین شاخص صنایع سایر معادن ۴۲۶۶ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۸۹ هزار و ۶۶۱ واحد، سایر مالی با ۲۹۴ واحد افزایش معادل ۴.۷۸ درصد به ۶ هزار و ۴۵۳ واحد، ذغالسنگ با ۵۳۵ واحد رشد معادل ۴.۵۵ درصد به ۱۲ هزار و ۳۰۵ واحد، منسوجات ۱۹۰ واحد افزایش معادل ۴.۲۲ درصد به ۴ هزار و ۷۱۱ واحد، لاستیک با ۳۳۸۰ واحد رشد، معادل ۴.۲۲ درصد به ۸۳ هزار و ۳۹۵ واحد، حمل و نقل با ۳۳۹ واحد افزایش معادل ۴.۰۹ درصد به ۸ هزار و ۶۴۳ واحد، فنی مهندسی با ۱۱۱ واحد رشد معادل ۳.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۹ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای تمحرکه، تکشا، خفنر، پسهند، کماسه، غشهد و کسرام بیشترین افزایش قیمت و نمادهای قمرو، اکالا، چافست، شبریز، سیدکو، غنوش و لپارس بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۰۵ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۹۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (سه شنبه 12 آذر) چهارمین روز معاملاتی خود در هفته جاری را با ۶۱۹ واحد رشد معادل ۰.۱۹ درصد و رسیدن به ۳۲۰ هزار و ۸۱۴  واحد به پایان رساند. همچنین شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد به ۸۵ هزار و ۹۳۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۵۸ واحد رشد معادل ۰.۸۹ درصد به ۹۷ هزار و ۴۷۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۷۳ واحد افزایش، معادل ۰.۸۹ درصد به ۶۵ هزار و ۱۳۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۴۲ واحد رشد، معادل ۰.۳۳ درصد به ۳۷۷ هزار و ۴۴۲ واحد، شاخص بازار اول با ۶۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به ۲۳۰ هزار ۲۷۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۶ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد، به ۶۶۵ هزار و ۴۵۴ واحد رسید.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۴ نماد رمپنا با ۱۹۵ واحد، فولاد با ۱۶۷ واحد، شخارک با ۱۵۳ واحد و نوری با ۸۳ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین در پایان معاملات روز گذشته شاخص صنایع محصولات کاغذ با ۴۳۸۸ واحد صعود معادل ۴.۷۹ درصد به ۹۵ هزار و ۹۶۶ واحد، سایر معادن با ۳۸۱۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۷ درصد به ۸۵ هزار و ۳۹۴ واحد، ذغالسنگ با ۴۹۴ واحد رشد معادل ۴.۳۹ درصد به ۱۱ هزار و ۷۷۰ واحد، محصولات چرمی ۵۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۰۷ درصد به ۱۳ هزار و ۵۶۱ واحد، منسوجات با ۱۴۷ واحد رشد، معادل ۳.۳۸ درصد به ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، فنی مهندسی با ۷۱ واحد افزایش معادل ۲.۵۳ درصد به ۲ هزار و ۸۹۸ واحد، محصولات فلزی با ۲۰۴۵ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد به ۸۴ هزار و ۸۹۱ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای غنوش، فرآور، کسرام، کساپا، خفنر، خنصیر و وصنا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای دابور، داسوه، کگاز، دتماد، دالبر، دارو و دلقما بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۴۰۴ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۳۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی مسجد انتخابات مجلس مجلس انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت