Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر 2 میلیون و 600 هزار نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج شاپور محمدزاده در نشست شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که چهلمین سال سوادآموزی در کشور را جشن می گیریم اظهار کرد: دستاوردهای مختلف در پزشکی و سایر موارد در حوزه سوادآموزی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قبل از انقلاب در جمعیت 10 تا چهل و نه ساله ها 47 درصد باسواد داشتیم ولی در سال 95 به 95 درصد رسیده و اکنون در این چند سال هم  3 درصد ارتقا یافته ایم.

وی با مقایسه وضعیت سوادآموزی در این استان و کشور نسبت به دوره قبل از انقلاب گفت: در استان شما از هر 100 نفر تنها 28 نفر سواد داشتند.

محمدزاده گفت: الان در میانگین کشوری فاصله استان شما با میانگین کشوری در 10 سال به بالا 2 درصد است که در آن دوره فاصله شما با کشور 17 درصد بود.

این معاون وزیر گفت: در حوزه زنان فوق العاده دستاورد داشتیم قبل از انقلاب 30 درصد زنان سواد داشتند الان بالای 90 درصد سواد دارند.

وی ادامه داد: در جمعیت روستایی 28.5 درصد باسواد داشتیم الان بالای 90 درصد باسواد داریم.

این مسوول ادامه داد: بر اساس آمار سال 95 تعداد 2 میلیون و 600 هزار بی سواد داریم که 400 هزار تا  از آن ها اتباع خارجی هستند که البته این آمار خود اظهاری است لذا درصد کمتر از آن چیزی بیسواد داریم که در سرشماری آمده است.

وی گفت: از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر بیسواد آن هایی هستند که اول انقلاب 9 تا 10 ساله بودند و نتوانستند سر کلاس حاضر باشند.

وی گفت: همه ساله اعتباراتی  به استان ها تخصیص میدهیم و توجه به مناطق محروم بیشتر است برای استان شما اعلام می کنم اگر در مناطقی که از میانگین کشوری و استانی بیشتر بیسواد دارید علاوه بر اعتبارات دیده شده 50 درصد دیگر تامین می کنیم به شرطی که در استان هم همین میزان در نظر گرفته شود تا در برخی از مناطق استان شما شاهد 12 درصد بیسوادی نباشیم.

محمدزاده به مشکلات در این حوزه اشاره کرد و گفت: آموزشیاران ما حتی کتک هم خورده اند چرا که خانواده ها سماجت به خرج می دهند لذا یک مقدار انگیزه ها برای سوادآموزی کم شده بود که مراکز یادگیری محلی را توسعه بخشیدیم.

وی افزود: در مراکز به بهانه مهارت یاد دادن سواد سعی می کنیم تا در کنار آن افراد را در زمینه های دیگر توانمند کنیم  چرا که از دغدغه های مقام معظم رهبری مهارت آموزی است.

معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در دولت تدبیر 2 میلیون و 600 هزار نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار دادیم.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان سواد انقلاب سال ۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم

ادامه روند واکسیناسیون اتباع خارجی این بار در شهرستان شهریار استان تهران؛ مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان اتباع در شهرستان های حاشیه ای تهران از جمله در شهرستان شهریار از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است؛ طبق آمار در ۹ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ هزار اتباع افغانستانی در تهران واکسینه شدند.

در سطح شهرستان شهریار ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت فعال است که خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به اتباع خارجی ارائه می‌کند.

طرحی که برای محکم تر شدن زنجیره سلامت در کنار تلاش‌های کادر درمان همکاری والدین را می خواهد.

نوبت دوم طرح واکسیناسیون اطفال زیر ۵ سال قرار است تا پوشش کامل ادامه داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم