Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین که در دبیرستان دخترانه نرگس شهر همدان گفت: حضور و مشارکت والدین در اجرای طرح ها به ویژه در حوزه سلامت محور یکی از نیازهای آموزش و پرورش است.

عبدالله جعفری افزود: مساله ای سلامت دانش آموزان که به زودی عرصه های مدیریتی، کارآفرنی و نوآوری را در این استان در دست می گیرند در آموزش و پرورش بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه مسایل و مشکلات فرهنگی در حوزه تغدیه و سوء تغذیه و شرایط اقلیمی خاصی همدان نیاز است مکمل هایی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: طبق رایزنی های صورت گرفته با معاونت بهداشتی در ۱۶ هفته متوالی قرص آهن در اختیار دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم که افزون بر ۷۰ هزار نفر هستند قرار می گیرد.

جعفری ادامه داد: همچنین در زمینه دختران و پسران متوسطه اول و دوم که جمعیت افزون بر ۱۳۰ هزار دانش آموز را شامل می شوند، ویتامین دی به مدت ۹ ماه هر ماه یک عدد توزیع می شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش توان پوشش مکمل یاری برای یک مدرسه به مدت یکماه را ندارد ولی دانشگاه علوم پزشکی به علت وسعت نگاه به مقوله سلامت از حوزه پزشکی با جدیت ورود کرده است.

جعفری از سفیران سلامت خواست اطلاعات خود را در زمینه  لزوم اجرای طرح مکمل یاری تکمیل و بالا برده و این موضوع را به خانواده، همکلاسی و هم مدرسه ای ها منتقل کنند.

تاکنون ۹۹۲ هزار قرص آهن و همچنین یک میلیون ۱۷۰ پرل ویتامین دی در سراسر استان همدان توزیع شده است.

برچسب‌ها ویتامین دی علوم پزشکی همدان آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویتامین دی علوم پزشکی همدان آموزش و پرورش ویتامین دی علوم پزشکی همدان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟

از جمله مکمل‌های ضدپیری می‌توان به کورکومین، کلاژن، ویتامین C، تیانین و رزوراترول اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری ایفا می‌کند، مصرف بعضی از مکمل‌ها در رژیم غذایی می‌تواند فرایند پیری را کند کند، در ادامه به معرفی و بررسی چند مکمل ضدپیری می‌پردازیم:

کورکومین

کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی خود شناخته شده است، بنابراین با استرس اکسیداتیو و التهاب مقابله می‌کند که هر دو روند پیری را کند می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است برای سلامت مغز، سلامت قلب و عملکرد مفاصل مفید واقع شود.

کلاژن

کلاژن که نوعی پروتئین است برای حفظ لطافت پوست و سلامت مفاصل ضروری است؛ با این وجود، سنتز کلاژن به طور معمول با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و منجر به چین‌وچروک، افتادگی پوست و سفتی مفاصل می‌‏شود، پیتیدهای کلاژن می‌تواند به بازیابی کلاژن از دست رفته کمک کند، در نتیجه پوست سفت‌تر، موها و ناخن‌ها قوی‌تر و تحرک مفاصل افزایش پیدا می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C با توجه به ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است، اما همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مانع استرس اکسیداتیو می‏‌شود؛ علاوه بر این، ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است و باعث نرمی پوست و بهبود زخم می‏‌شود، این ویتامین با تقویت سیستم دفاعی طبیعی بدن و تشکیل کلاژن به حفظ جوانی و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند؛ ویتامین C که به وفور در مرکبات وجود دارد، به راحتی در بدن جذب می‎‌شود.

تیانین

تیانین که یک آسید آمینه موجود در چای سبز است، دارای خواص تسکین‌دهنده و تقویت‌کننده خلق‌وخو است، تیانین آرامش‌بخش است و باعث کاهش استرس و اضطراب می‏‌شود که هر دو با پیری زودرس مرتبط هستند؛ علاوه بر این، تیانین ممکن است عملکرد شناختی و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد.

رزوراترول

رزوراترول که یک پلی‌فنول موجود در انگور قرمز و توت است، دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که از افراد در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری‌های قلبی و اختلالات عصبی محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌‏شود.

کد خبر 749257

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند