Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:07:10 GMT

حوزه کشاورزی در مدیریت بحران مورد توجه واقع شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۴۵۰۹

حوزه کشاورزی در مدیریت بحران مورد توجه واقع شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد بعدازظهر چهارشنبه در نشست با مدیران شهرستان‌ها به میزبانی اداره کل جهاد سمنان بابیان اینکه حوزه کشاورزی در مدیریت بحران باید مورد توجه واقع شود، ابراز داشت: تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی در بخش کشاورزی اثرگذار بوده است به نحوی که طی چند سال اخیر شاهد سرمازدگی محصولات یا بروز سیل در روستاها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اقدامات پیشگیرانه می‌تواند مخاطرت بخش کشاورزی را به حداقل کاهش دهد، افزود: تغییرات دمای، شرایط جوی، بروز آفات و امراض و شیوع ریز گردها از عواملی است که بخش کشاورزی را همواره با چالش و مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه نوسانات دمایی و جوی ظرف ۴۸ ساعت خسارات میلیاردی به بخش کشاورزی وارد می کند، ابراز داشت: برای این منظور طرح‌های پیشگیری از مخاطرات باید به‌صورت ۱۰۰ درصد موردحمایت قرار گیرند چراکه معتقدیم به ازای صرف هر یک ریال در بحث پیشگیری می‌توان چندین برابر از وقوع خسارت جلوگیری می‌شود.

میرعماد بابیان اینکه برای به ثمر رسیدن مصون ماندن از حوادث قهری باید اقدامات پیشگیرانه از اثربخشی بالایی برخوردار باشند، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌ها، جذب و پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض مجموعه کارهایی که می‌تواند مخاطرات حوزه کشاورزی را کاهش دهد.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور وابسته به همین مدیریت بحران است، افزود: همین یک جمله اهمیت توجه به مخاطرات تهدیدکننده بخش کشاورزی را دوچندان می‌کند که می‌بایست این اقدامات پیشگیرانه در اولویت کار مسئولان ذی‌ربط واقع شود.

کد خبر 4788817

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان مدیریت بحران بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بسیج گرگان هفته بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی بیرجند خطبه های نماز جمعه راهپیمایی شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تشریح آخرین وضعیت آبگرفتگی در خیابان‌ها و محور‌های گفت: آماده‌باش نیرو‌های مدیریت بحران ادامه دارد و این جبهه بارشی  در شهر‌های مبارکه، شهرضا، نایین، ورزنه، کوهپایه، نطنز، بادرود، اصفهان، فلاورجان، ورزنه، هرند، میمه و زرین شهر  فعال بود.

منصور شیشه‌فروش افزود: میزان بارش‌هادر اصفهان ۲۰ میلی‌متر گزارش شد که بارش باران و رگبار تگرگ در شهر اصفهان با جاری شدن روان آب همراه بود.

او گفت: در برخی از مناطق شهری از جمله مناطق ۵، ۱۳، ۶ و ۱۰ شاهد گرفتگی معابر در خیابان‌های حجتیه، سپهسالار، آپادانا، آبشار، مشتاق و نیز آب‌گرفتگی در اتوبان‌های شهید همت، خروجی شهید لاوی، شهید دستجردی، خلیج فارس و در زیر گذر‌ها و معابر بودیم.

شیشه فروش افزود: بر همین اساس ۴۵ گروه خدمات شهری و آتش‌نشانی در محل حضور پیدا کردند و امدادرسانی و تخلیه آب صورت گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در بزرگراه خلیج فارس به سمت بهارستان به دلیل آبگرفتگی معابر یک لاین فعال و لاین دیگر دچار آبگرفتگی است، همچنین از سمت میدان تره بار، قلعه شور محور ابریشم محدودیت تردد اعمال شده و نیز در محور ابریشم به سمت اتوبان شهید دستجردی آبگرفتگی موجب شده که عوامل تیم مدیریت بحران به محل اعزام و آب‌های سطحی را تخلیه کنند.


او  اضافه کرد:  همچنین به دلیل آبگرفتگی در معدن باما در  فلاورجان و کلیشاد سه نفر محبوس شدند که نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در فلاورجان، قهدریجان، زرین شهر، فولادشهر، کوهپایه، نایین، انارک، چوپانان و شاهین شهر آبگرفتگی معابر گزارش شد.


طبق پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا  (جمعه) در سطح استان ادامه دارد و آسمان بیشتر مناطق استان به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

امروز بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبار‌های پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است