Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمینه‌سازی مناسب برای سفر قریب الوقوع الهام علی اف به تهران، روایت روحانی از گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهور آمریکا در سال ۹۲، مخالفت ایران با اعزام نیروهای نظامی ژاپن به خاورمیانه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زمینه‌سازی مناسب برای سفر قریب الوقوع الهام علی اف به تهران، روایت روحانی از گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهور آمریکا در سال ۹۲، مخالفت  ایران با اعزام نیروهای نظامی ژاپن به خاورمیانه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۳ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالا‌ها نباید ادامه یابد

«محمد حسن نژاد» شب گذشته (سه شنبه 12 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ادامه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالا‌ها اشتباه بوده و نباید ادامه پیدا کند به ارائه آمار رسمی تورم در آخر بهمن سال ۱۳۹۷ و مقایسه آن با بهمن سال ۱۳۹۶ پرداخت و گفت: در این مدت، تورم برنج تایلندی که با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده است، ۸۳ درصد بوده در حالی که تورم برنج طارم تولید داخل که با بسیاری از هزینه‌ها مانند تراکتور، کارگر، سم، کود در داخل کشور تولید می‌شود، ۱۷ درصد بوده است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مدت، تورم تخم مرغ ۱۲۱ درصد، جوی خارجی ۴۰۰ و ذرت خارجی ۵۴/۲ درصد، روغن نباتی جامد ۵۷/۸ درصد، کنجاله سویای وارداتی ۷۰/۸ درصد، گوشت گوساله ۸۵ درصد، گوشت گوسفند ۱۰۰ درصد و گوشت مرغ ۸۸ درصد تورم داشته است، ادامه داد: بر اساس آمار آخرین تورم اعلامی، آخر آبان امسال نسبت به آبان سال ۱۳۹۷، کل تورم ۴۱/۴ درصد، خوراکی ۵۸/۵ درصد، گوشت ۸۰ درصد، شیر و پنیر و تخم مرغ ۴۳/۹ درصد، شکر ۵۶/۴ درصد است در حالی که در همین مدت تورم پوشاک که ارز وارداتی دریافت نکرده, ۵۰ درصد است.

 

زمینه‌سازی مناسب برای سفر قریب الوقوع الهام علی اف به تهران/ تاکید بر احداث خط آهن رشت- آستانه

محمود واعظی شامگاه سه شنبه (۱۲ آذر) در پایان دیدار با «شاهین مصطفی یف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان و در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم زمینه‌سازی مناسب برای سفر قریب الوقوع آقای الهام علی اف به تهران در پی دعوت رسمی دکتر روحانی، اظهار داشت: مصمم هستیم ظرفیت‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داده و اسناد و توافقاتی تهیه شود تا در جریان سفر رییس جمهور آذربایجان به امضا برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک با معاون نخست وزیر آذربایجان همچنین تصمیم گرفتیم تا کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قبل از سفر آقای علی اف، در تهران برگزار شود و نیز مقرر گردید برنامه ریزی شود تا اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در آینده نزدیک برگزار گردد.

واعظی افزود: در این جلسه همچنین موضوع احداث خط آهن رشت- آستانه و اهمیت آن مورد تاکید قرار گرفت. این خط آهن، ترانزیت شمال- جنوب را کامل می‌کند و دو کشور علاقمندیم که هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت خوبی در خصوص موافقت تجارت ترجیحی بین دو کشور حاصل شده است، گفت: مقرر شد وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد جمهوری آذربایجان امور مربوط به این بحث را پیگیری کرده تا در سفر رییس جمهور آذربایجان امضا شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان راهبردی است و در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داریم.

 

شاخص انسانی و اخلاقی بودن جامعه

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان نوشت: سالها پیش متنی از گونار میردال دیدم: "شاخص انسانی بودن یک جامعه از میزان توجه آن جامعه به گروههای خاص مانند سالمندان، کودکان و کم توانان مشخص می‌شود ." من نیز بر این عقیده‌ام که فرهنگ و شاخص اخلاقی بودن یک جامعه را می توان با توجه بهشیوه رفتار آنان با گروههایی که از فرصتهای برابر برخوردار نیستند سنجید.

از جمله گروههایی که فرصت برابر در جامعه ندارند و صدای کم‌رمق‌شان به رغم تمام تلاشهای سازمانهای مردم نهاد و همچنین خودشان، هنوز هم به درستی شنیده نمی‌شود معلولان هستند. افراد دارای معلولیت به یک معنا قربانیانی هستند که ناخواسته دچار مشکل شده‌اند. این افراد یا محصول فرایندهای طبیعی مانند مسایل ژنتیکی هستند و یا بر اثر فرایندهای  اجتماعی همچون بلایای طبیعی، تصادف و یا جنگ دچار نقصان جسمانی شده‌اند. 

من همچنین معتقدم بخشی از معلولیت‌ها ناشی از سیاست‌گذاری و برنامه ریزی‌های غلط مانند سیاستهای زیست محیطی، راهسازی و جاده‌ای است. نوع خشن معلولیت، معلولیت کارگرانی است که به دنبال کسب معاش در پای دستگاهها و یا در ساختمانهایی که سرپناه دیگران خواهد شد دچار معلولیت می‌شوند.

به نظر من مشکلات جامعه معلولان، فقط معطوف به عملکرد دولتها نیست بلکه ریشه در فرهنگ نامناسب جامعه دارد. نگاه های ترحم‌آمیز بیشترین لطمه روحی را به معلولان می‌زند. در صورتی که دوستان زیادی در میان زنان و مردان معلول دارم که توانایی‌های شگفت انگیزی دارند. متاسفانه دیدگاه اشتباهی وجود دارد که این افراد را با توجه به وضعیت جسمانی‌شان، ناتوان فرض می‌کند که این زجرآورترین و نامنصفانه ترین نوع نگاه به این قشر است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با جنگ نرم دشمن نیاز به اعتبار کافی دارند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: ما در معرض شبیخون فرهنگی دشمن هستیم و این واقعیتی است که نباید به سادگی از آن گذشت. مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید کردند و از دستگاه ها خواستند برنامه های مدونی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن داشته باشند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های متولی برای مقابله با  تهاجم فرهنگی دشمن برنامه خاص و ویژه ای ندارند و گاها نیز کم کاری می کنند، اظهار داشت: یکی از دستگاه هایی که می تواند به خوبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن فعالیت داشته باشد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است. این کانون ها با برنامه ویژه و مدون می توانند در طول سال باعث جذب جوانان به محیط مسجد است و آنها را برای مقابله با جنگ نرم دشمن آماده کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر این کانون ها تقویت شوند در تربیت نسل جوان و گرایش آنان به امور دینی و فرهنگی کشور بسیار تاثیرگذار هستند. جوانان ما به دنبال جاذبه و مسایل جدید هستند و وقتی این جاذبه را در مسجد بیابند، قطعا به مساجد رجوع می کنند.

 

ایران مخالف اعزام نیروهای نظامی ژاپن به خاورمیانه است

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران به توکیو سفر کرده است با طرح ژاپن برای اعزام نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه به منظور کمک به تضمین ایمنی کشتیرانی برای شناورهای تجاری مخالفت کرد.

وی در گفت و گو با «ان. اچ. کی» تلویزیون دولتی ژاپن که امروز چهارشنبه (۱۳ آذر) منتشر شد، گفت: ایران منتظر تصمیم نهایی ژاپن است اما اعتقاد ندارد که هرگونه حضور نیروهای خارجی در منطقه به تقویت ثبات، امنیت یا صلح کمک خواهد کرد.

عراقچی یادآور شد که در ملاقاتی با «شینزو آبه»  نخست وزیر ژاپن موضع ایران را به او ابلاغ کرده است.

 معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با آبه، مواضع جمهوری اسلامی ایران در برجام را تشریح و اعلام کرد در صورت برداشته شدن تحریم ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.

عراقچی با اشاره به طرح صلح هرمز که از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد گفت: ایران به منظور حفظ امنیت و صلح و  ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به حمایت از ائتلاف امید یعنی" ابتکار صلح هرمز" دعوت می‌کند.

 

روحانی درباره جزییات گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهوری سابق آمریکا گفت

حجت الاسلام حسن روحانی در همایش ملی بیمه و توسعه، اظهار کرد: برای اولین بار تقریبا بعد از انقلاب اسلامی در سال 92 در آغاز دولت یازدهم بین وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو و مذاکره آغاز شد، این کار ممکن است از دید مردمی که در سیاست خیلی سررشته ندارند کار ساده‌ای باشد، اما کار عظیم و بزرگی بود. دلیلش این بود ما به مردم قول داده بودیم در ظرف 100 روز مردم شاهد اولین تحول در زمینه این ریسک باشند.

رییس جمهوری بیان کرد: مشاورین و همراهان من در سفر نیویورک مرا قانع کردند که برای پیشرفت در مذاکرات خوب است من جواب تلفن رئیس جمهور  آمریکا را بدهم، خب این مورد تردید من بود که این کار انجام بگیرد یا نه! وقتی همه مشاورین و همراهان من به اتفاق این نظر را دادند من پذیرفتم و در آخرین لحظاتی که داشتم نیویورک را ترک می‌کردم رئیس جمهور  آمریکا در هتلی که من بودم، به من تلفن زد و من پاسخ تلفن او را دادم.

رئیس جمهور اظهار کرد: این صحبت کوتاه یک ربع تا 20 دقیقه‌ای یک لوکوموتیو بسیار قوی برای حرکت قطار مذاکره بود، یعنی باعث شد اولا چارچوب را با ایشان مشخص کردیم، او سه موضوع را برای مذاکره مطرح کرد و من در آن مکالمه تلفنی ( البته این بحث برای اولین بار است که در یک جمع دارم مطرح می‌کنم چون می‌خواهیم ریسک را کاهش دهیم به هر حال شما صنعتی هستید برای کاهش ریسک).

روحانی ادامه داد: ایشان سه موضوع را با من مطرح کرد و من به ایشان گفتم که راجع به سه موضوع ما آمادگی برای مذاکره نداریم، اما اگر موضوع اول که هسته‌ای است به زودی تمام شد و شما درست اجرا کردید موضوع دوم و سپس موضوع سوم در دستور کار مذاکره ما قرار خواهد گرفت.

 

حمایت فداکارانه رهبری از تصمیم سران قوا، در افزایش قیمت بنزین به‌خاطر حفظ امنیت مردم بود

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با بیان اینکه براساس تکالیف شرعی و عقلی، باید در قبال حفظ امنیت کشور خودمان را موظف به اعمال مشخصی بدانیم، بیان کرد: اگر می‌خواهیم امنیت به معنی واقعی کلمه در جامعه پایدار بماند، لازم است ضمن جدا کردن صف خودمان از فتنه‌گران، درباره جنایات، خیانت‌ها و خسارت‌های فتنه گران برای عموم جامعه روشنگری کنیم تا مردم فریب توطئه دشمنان را نخورند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ارتش لزوم روشنگری درباره فداکاری رهبر معظم انقلاب را از دیگر وظایف و تکالیف جامعه اسلامی دانست و افزود:  رهبری اعتبار خود را فدای نظام اسلامی کرد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هوشمندانه به موضوع ورود پیدا کردند، خاطرنشان کرد: برخلاف اظهارات برخی از مسئولان که به طریقی از مسئولیت‌های خود شانه خالی کردند، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از تصمیم آن‌ها دفاع کرد و این اقدام فداکارانه معظم له، مصداق بارز روایت حضرت امام علی(ع) و تعبیر ایشان از رهبر اسلامی که "باید به مثابه نخ تسبیح محور اتحاد جامعه باشد"، است.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها باید عاقلانه، حکیمانه و هوشمندانه باشد تا زمینه برای فتنه‌گران فراهم نشود.

حجت الاسلام محمدحسنی با انتقاد از زمان و نحوه افزایش قیمت بنزین گفت: بخش زیادی از اقشار جامعه نسبت به زمان و شکل این اقدام معترض بودند اما اغتشاش‌گران و فتنه‌گران با اقدامات خود مانع از اعتراضات مسالمت‌آمیز شدند. /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد مسجد انتخابات مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس خبرگزاری شبستان اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا