Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:23:27 GMT

اولویت اول دستگاه قضا، عدالت و مبارزه با فساد است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۵۲۳۶

ایسنا/اصفهان مشاور عالی دستگاه قضایی گفت: مجموعه قضایی کشور بسط عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد را جزء اولین اولویت های خود دانست.

جلسه شورای ادارای شهرستان امروز چهارشنبه با حضور مشاور عالی دستگاه قضایی در فرمانداری چادگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مشاور عالی رییس قوه قضاییه مهم ترین مشکل عنوان شده توسط مسئولان را مساله آب دانست و گفت: اصل این مساله باید توسط دولت و وزارت نیرو حل شود اما اگر نقض قانون شود دستگاه قضا ورود پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین حسین رحیمی خواستار شرح این مساله به صورت مکتوب شد و گفت: ضمن طرح آن در دستگاهح قضایی کشور ما از باب پیشگیری این مساله را جزء وظایف خود می دانیم چون مساله مهمی است که حتما باید عادلانه باشد. باید چاره ای برای آن توسط مسئولان باید پیدا شود و نباید این بی عدالتی به گونه ای بسط پیدا کند که مردم ناراضی شوند.

رحیمی ادامه داد: حضور ما دو هدف دارد یکی ابلاغ سلام رییس دستگاه قضا و یکی هم راجع به مسائل قضایی شهرستان که پیگیری های لازم با یک وحدت رویه و وحدتی با سرعت بیشتر در رسیدگی به پرونده ها لحاظ شود.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه گفت: سیاست دستگاه قضا مبارزه با فساد است که اگر این مورد رخنه پیدا کند ریشه ها را می زند و همه چیز را نابود می کند و باید در همان ابتدا جلوی پیشرفت این کار گرفته شود.

وی بر گرامی داشتن خون شهدا تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم در اولویت اول کاری برای مدیران باید باشد و مسیر سران سه قوا همیشه در یک مسیر است و آن هم خدمت به ملت است.

در ابتدای این جلسه نیز حمیدرضا غیاثی، رییس دادگستری شهرستان چادگان با اعلام اینکه رسیدگی پرونده ها در شهرستان با جدیت و سرعت در جهت رضایت عمومی ارباب رجوع صورت می گیرد، گفت: ما امروز در شهرستان میزبان مشاور عالی دستگاه قضا کشور هستیم که این حضور قطعا می تواند مثمر ثمر واقع و تجربه ای گرانبها در جهت انتقال تجربیات قضایی در جهت پیشرفت شود.

وی موضوع پرونده های شهرستان را بیشتر در حوزه ملک و منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: از همین رو دادگستری شهرستان با تشکیل پرونده، اقدامات قضایی را آغاز و تا حصول نتیجه و صدور حکم در کمترین زمان ممکن پیگیری های لازم را جزء وظایف ذاتی خود می داند.

اقدامات قوه قضاییه فراجناحی است

امام جمعه چادگان نیز در جلسه شورای اداری حرکت های قوه قضاییه را باعث روشن شدن نور امید در دل مردم توصیف کرد و افزود: حقیقتا این گونه اقدامات فراجناحی است و چون رضایت عموم مردم پشتوانه عظیم این حرکت است، دستگاه قضا می تواند با اقتدار راه خود را ادامه دهد.

حجت الاسلام بنی جمالی مطالبه گری مردم را لازمه رسیدن به عدالت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: برخورد با قوانین فسادزا باید در دستور کار قرار گیرد و آن وقت خیلی از موارد خود به خود مرتفع می شوند و می توان در جهت پیشرفت سرعت بیشتری را احساس کرد.

امام جمعه چادگان نبود دفتر ثبت اسناد و املاک را پس از گذشت چند سال مشکل بزرگی دانست و افزود: با توجه به توریستی بودن شهر بحث داد و ستد و نقل و انتقال ملک مکرر صورت می گیرد که عدم استقرار این اداره، کار را برای ساکنین بسیار سخت کرده است.

حق و حقوق مردم باید گفته شود

 نماینده مردم چادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار گرفتن حق آبه مردم در چادگان شد و گفت: این مساله یک مساله حقوقی است و چگونه است که باید در چنین شهرستانی مناطقی باشد که هنوز آب شرب نداشته باشند؟

اکبر ترکی خواستار وضع دقیق قانون در این مورد شد و افزود: حقوق این مردم در حوزه آب تضییع شده است که باید توسط مسئولان به ویژه دولت و در کنار آن مجموعه قضایی آن را به گونه ای مرتفع کنند.

وی عدم تخصیص آب را باعث به وجود آمدن رنجش مردم دانست و خاطرنشان کرد: انجام نشدن مساله این باور را در ما ایجاد می کند که عده ای نمی خواهند این مشکل حل شود، اما وظیفه ما هست که بگوییم و پیگیری کنیم تا عملیاتی شود.

جای تاسف است که چادگان یک واحد صنعتی ندارد

عباس توکلی فرماندار چادگان نبود یک واحد صنعتی در شهرک را مشکل بزرگی در جهت بهبود اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به همکاری و همراهی های فراوانی که در جهت تسهیل برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است فعلا با برخی از مشکلات در زیرساخت ها مواجه هستیم.

وی حضور مدیران کل را در شهرستان ضروری و مفید دانست و با ابراز نارضایتی از مدیران شهرستانی که تاکنون مدیران کل آنها به شهرستان نیامده اند، خواستار این شد که تا پایان سال حداقل یک سفر داشته باشند تا از نزدیک وضعیت شهرستان بررسی شود.

فرماندار چادگان جذب اعتبارات را بارقه ای از امید دانست و تصریح کرد: با تلاش مدیران باید این اعتبارات جذب تا عملیات عمرانی شهرستان براساس طرح های مصوب ادامه دار باشد و خللی در روند کار پیش نیاید.

توکلی با اشاره به شروع فاز اجرایی انتخابات خطاب به مدیران گفت: مطلقا هیچ یک از مدیران نباید تبلیغاتی داشته باشند و با در اختیار قرار دادن هر امکاناتی برای نامزدهای مختلف برخورد قانونی می شود.

در ادامه حجت الاسلام تقی لطفی امام جمعه رزوه وجود آستان مقدس امامزاده عبدالله بن زید حسنی (ع) را بسیار ارزشمند در حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: شهر رزوه یک شهر زیارتی است که باید به عنوان تنها شهر این شهرستان در جهت توسعه و پیشرفت آن اقداماتی را برای آن انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قوه قضاييه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران

حجت‌الاسلام " حکمت علی مظفری " روز پنجشنبه در جمع مدیران استان بوشهر اظهار کرد: تنها در یک شعبه از این حوزه ۱۵ قاضی برجسته مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه حمایت از مردم از شرایط لاینفک استمرار حاکمیت نظام اسلامی است این حمایت مستلزم رضایتمندی مردم است که مسئولان باید در راستای آرمان امام راحل، شهدای گرانقدر، رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه به تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم کنند.

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: توجه به مردم و مردم‌داری با اخلاص و بی‌منت یک فرصت مهم برای خدمتگزاری مسئولان به مردم است و مدیران برای تحقق حقوق مردم از هیچ کوششی نباید فروگذاری کنند.

مظفری با اشاره به تخصیص ۲ اصل از قانون اساسی به مجموعه دیوان عدالت اداری یادآورشد: دیوان عدالت اداری بعنوان مولد انقلاب به شکایت مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی رسیدگی می‌کند.

وی گفت: پیشگیری از جرایم و تعامل با دستگاه‌های اداری و اجرایی از دیگر رسالت‌های دیوان عدالت اداری است.

مظفری ادامه داد: برای رسیدگی به حقوق کارگر ۲۱ کارگروه تخصصی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود