Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری مهم‌ترین دغدغه معلولین را برخورداری از فرصت‌های برابر در کنار دیگر افراد جامعه عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین دستگاه‌های دولتی باید ۳ درصد از نیروی استخدامی خود را از میان توانمندان جامعه معلولین انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «جمال باقری» امروز چهارشنبه (13 آذر) در مراسم روز جهانی معلولان که در سالن آمفی‌تئاتر هلال‌احمر مازندران برگزار شد، گفت: 58 هزار و 810 معلول در استان مازندران تحت پوشش بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست بهزیستی مازندران افزود: 2 هزار و 924 معلول تحت پوشش بهزیستی در 66 مرکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند که علاوه بر مستمری و یارانه ماهیانه، بسته‌های حمایتی با افزایش بنزین در راستای حمایت از حقوق جامعه معلولان آبان ماه به‌حساب مددجویان این سازمان واریزشده است.

 

باقری گفت: از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی 36 هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند که از این تعداد هزار و 632 معلول در 26 مرکز شبانه‌روزی در سراسر استان خدمات دریافت می‌کنند.

 

وی مهم‌ترین دغدغه معلولین را اشتغال و ایجاد فرصت‌های برابر در کنار دیگر افراد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس ماده 13 قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا 3 درصد از نیروی استخدامی خود را از میان توانمندان جامعه معلولین انتخاب کنند.

 

باقری از کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط معلولان خبر داد: تحصیل رایگان جامعه معلولان یکی از مشوق‌های این سازمان حمایتی است.

 

وی همچنین اعلام کرد: معلولین و توان‌خواهان دانشجو در دانشگاه‌های دولتی نیز کمک‌هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

 

سرپرست سازمان به بهزیستی مازندران با اعلام اینکه 10 ورزشکار مازندرانی از جامعه معلولان هستند، افزود: معلولان استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارات خوبی را کسب کردند.

 

وی کاهش معلولیت‌ها را مهم‌ترین رویکرد بهزیستی دانست و انواع غربالگری‌های بینایی، شنوایی و مشاوره‌های تخصصی در بهزیستی مازندران ازجمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه عنوان کرد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد انتخابات مجلس انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی خبرگزاری شبستان اصفهان مجلس شورای اسلامی سرپرست بهزیستی مازندران قانون استخدام معلولان هلال احمرمازندران پیشگیری از معلولیت ها غربالگری شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران

ایسنا/مازندران معاون آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی مازندران از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور ۱۳ هزار و۲۳۳ داوطلب در مازندران خبر داد.

دکتر سید مرتضی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جمعه ۱۴ اردیبهشت در ۷ حوزه امتحانی واقع در شهرهای بهشهر، ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان بابل دانشگاه علوم و فنون، دانشگاه نوشیروانی، در بابلسر دانشگاه مازندران، در بهشهر دانشگاه علم و فناوری، در چالوس دانشکده میراث فرهنگی و در نوشهر دانشگاه آزاد، دبیرستان شاهد دختران، موسسه آموزش عالی مارلیک، در ساری نیز دانشگاه پیامبر اعظم، آزاد ساری، علوم کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، موسسه آموزش عالی ادیب در قائمشهر هم در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد