Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن پیش‌بینی بارش شدید باران یا برف طی فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ آذرماه) در نقاط مختلف کشور نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی فردا (۱۴ آذرماه) بارش باران در سواحل گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر و بارش برف در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات گیلان و مازندران حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر این شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی و احتیاط در تردد و اجتناب از توقف اطراف رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

روز جمعه (۱۵ آذرماه) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای استان‌های خوزستان، شمال بوشهر،جزایر شمالی خلیج فارس حداکثر بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و برای استان‌های ایلام، کرمانشاه حداکثر بین ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر و بارش برف برای استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، چهار محال و بختیاری، دامنه‌های زاگرس درشمال فارس، جنوب وغرب اصفهان، شرق لرستان حداکثر بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر و غرب کردستان و شمال قزوین حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.     

در این شرایط احتمال طغیان رودخانه‌ها، وقوع سیلاب و بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد، متلاطم شدن آب‌های شمال خلیج فارس  و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید وجود دارد و احتیاط در تردد، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و در مناطق جنوبی انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بارش برف چهار محال و بختیاری سیل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شد و نسبت به ثبت بارش‌ها اقدام کرد و لذا احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

"محمد رضا شیرغلامی" روز چهارشنبه به ایرنا گفت: پیش از این در ۲۴ بهمن ماه سال ۷۶، در تفت ۲۸.۵ میلیمتر باران ثبت شده بود.

وی رکورد بیشترین بارش‌ها در اردیبهشت ماه را با رقم ۶۵.۵ میلیمتر مربوط به کرخنگان شهرستان مروست و سپس چنارناز همین شهرستان با رقم ۵۹.۵ و پس از آن بختیاری شهرستان خاتم با رقم ۵۲ میلیمتر ذکر کرد که در ۱۱ اردیبهشت سال ۹۹ رخ داده است.

شیرغلامی، ادامه داد: از اول سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته تاکنون) ۴۱۰ میلیمتر باران در آمحسن دهبالا در شهرستان تفت ثبت شد و بعد از آن روستای منشاد در شهرستان مهریز با ثبت ۳۹۹ میلیمتر، رکوردار بوده است.

بارش باران که از سه شنبه شب در استان یزد آغاز شده همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد باعث جاری شدن رودخانه های فصلی در مناطق ییلاقی در شهرهای تفت و اسلامیه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان