Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فواد نقی اُف رئیس سازمان گردشگری جمهوری آذربایجان پس از ملاقات با علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، امروز ۱۳ آذر ماه هم نشستی را با هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور داشت.

در این نشست، او درباره مشکلات گردشگری دو کشور و ارتقاء صنعت گردشگری صحبت کرد و گفت: ما به عنوان یک نهاد دولتی علاقه داریم که با شما همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزیر گردشگری ایران از ما خواسته است که در نمایشگاه بهمن ماه ایران شرکت کنیم. ما هم در ماه آوریل یک نمایشگاه گردشگری در آذربایجان داریم که از شما می‌خواهیم در آن شرکت کنید.

در ادامه حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت:  ۶۰ سال از فعالیت ما در این انجمن می‌گذرد. ۴۸۰۰ دفتر مسافرتی در ایران وجود دارد. بازارهای هدف ما بر اساس مطالعات تعیین شده است. آذربایجان در رتبه چهارم قرار دارد. ما امیدواریم روابط دو کشور سرعت بیشتری به خود بگیرد. در این زمینه کنسرسیوم‌هایی را در انجمن مشغول به فعالیت کرده‌ایم که یکی از آنها، کنسرسیوم آذربایجان است. ما با همه این کشورها که برای آنها کنسرسیوم تشکیل داده‌ایم، یک تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم. این علاقه وجود دارد که با آذربایجان نیز تفاهمنامه ای امضا شود به همین دلیل پیش‌نویس آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا اگر نکته‌ای دارید، به آن اضافه کنید.

فواد نقی اُف نیز در پاسخ به این موضوع گفت: در زمان نمایشگاهی که در ایران برپا می‌شود، می‌توانیم این تفاهمنامه را امضا کنیم. حتماً آژانس‌های گردشگری ما این علاقه را دارند که با شما همکاری کنند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۵۲۳هزار نفر از آذربایجان به ایران سفر می‌کنند که حدود یک میلیون نفر از آنها با هدف گردشگری به ایران آمده‌ و بقیه مسافران ترانزیت بوده که تنها از ایران رد شده‌اند. از ایران هم حدود ۲۴۰هزار نفر به آذربایجان سفر کرده‌اند. ایران برای ما کشور مهمی است. می‌دانیم که مشکلاتی در مناطق گذرگاه مرزی وجود دارد و زمان معطل شدن در مناطق آستارا و بیله‌سوار زیاد است.

رئیس سازمان گردشگری جمهوری آذربایجان افزود: برای ایجاد برخی زیرساخت‌ها، به نهادهای ذیربط دستورالعمل‌هایی داده شده است و مطمئن هستیم که این اقدامات انجام می‌شود اما درباره موضوع تبدیل ارز و موضوعات پزشکی نیز اقداماتی انجام شده که اجرایی خواهد شد. همچنین مسیر جدیدی نیز از مرز ایران تا پایتخت آذربایجان ایجاد خواهد شد که این مدت زمان را به دو ساعت کاهش می‌دهد.

نقی اُف، یکی از مشکلات موجود در روابط گردشگری دو کشور را شرکت‌های حمل و نقل دانست و گفت: شکایت‌هایی در این زمینه واصل شده و پیشنهادهایی نیز داده شده است، این شکایت‌ها نه تنها از ایران بلکه از کشورهای دیگر نیز بوده است که بیشتر درباره نرخ خدمات حمل و نقل است. ما به عنوان یک آژانس یا سازمان دولتی آماده هستیم جلسه مشترکی را در این زمینه داشته باشیم و درباره عوارض و قیمت‌ها به طور مستقیم بر این روند نظارت کنیم و در عین حال کمک و حمایت خود را در این باره نشان دهیم.

وی گفت: مشکلات مناطق اشغالی قره‌باغ مهم است. ما می‌خواهیم که شما حمایت خود را در زمینه تبلیغات و ایجاد تورهای گردشگری نشان دهید. ما با تمام سازمان‌های بین‌المللی این اقدام را انجام می‌دهیم ولی از شما هم این حمایت را می‌خواهیم.

مالیات فرودگاهی، نرخ بلیت آذربایجان را بالا می برد

رفیعی در پاسخ به صحبت‌های نقی‌ اُف بیان کرد: شما در صحبت‌های خود اشاره کردید که بیش از یک میلیون نفر به ایران برای گردشگری سفر می‌کنند. توقع ما این است که این آمار بیشتر شود چون طبق آمارهای ما، بیشتر توریست‌هایی که از آذربایجان به ایران می‌آیند، بدون هماهنگی با آژانس به ایران سفر می‌کنند. یکی از مشکلات دیگر ما این است که هر یک از ایرلاین‌های ایرانی که به آذربایجان پرواز دارند، ۵۰ یورو روی بلیت هواپیما، تَکس فرودگاهی باید بپردازند. از سوی دیگر، ۲۶ دلار نیز برای هزینه ویزا گرفته می‌شود. مقایسه بین پکیج‌های ایران و آذربایجان نشان می‌دهد که این نرخ بسیار متفاوت است. ما می‌خواهیم نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ادامه داد: آمادگی داریم پکیج مشترکی بین دو کشور بسته شود و توریست‌هایی که به آذربایجان از اروپا سفر می‌کنند، چند روزی را نیز در ایران حضور داشته باشند یعنی بتوانیم یک تور ترکیبی بین ایران و آذربایجان برای مسافران اروپایی داشته باشیم. همچنین با توجه به ظرفیت دریایی موجود بین دو کشور، می‌توانیم اگر آذربایجان کشتی در این مسئله دارد، زمینه را برای پذیرش مسافران دریایی فراهم کنیم.

رئیس سازمان گردشگری جمهوری آذربایجان در پاسخ به این موضوع گفت: یک کشتی خوب روسی آماده شده است، منتظریم قراردادهای آن امضاء شود و در این زمینه نیز اقدامی صورت گیرد ولی درباره لغو ویزا که گفتید، ما اختیاری در این زمینه نداریم و قلباً دوست داریم که ویزای آذربایجان برای ایرانی‌ها برداشته شود همانطور که نخجوان چند روز پیش این روادید را حذف کرد.

رفیعی هم پاسخ داد: ما می‌دانیم که شما اختیار مطلق از رئیس‌جمهور آذربایجان دارید البته که در ایران هم برداشتن ویزا با وزارت خارجه است نه وزارت گردشگری اما وقتی ادله کافی برای وزارت خارجه و گردشگری وجود دارد، لغو روادید را می‌توان در دستور کار قرار داد.

نقی اُف در ادامه گفت: ما قبلاً ویزای کاغذی داشتیم، با کمک سفارت الان این ویزا سه ساعته صادر می‌شود و حتی فرودگاهی شده است. اگر ما ویزا را لغو کنیم، آیا ایران هزینه ورود به خاک و هزینه بیمه اجباری را می‌تواند حذف کند؟ مشکلات مرزی بین دو کشور زیاد است هر چند که مرزها ۲۴ ساعته باز هستند اما شاهد خواهیم بود که بعضی اوقات بانک و بیمه نیز بسته هستند این مشکلات باید حل شود.

قشر ضعیف آذربایجان به مشهد می روند

رفیعی در جواب نقی‌ اٌف بیان کرد: به عنوان بخش خصوصی مشکلات خودمان را مطرح می‌کنیم، دولت هم ملزم است در رفع آن تلاش کند. اکنون ۹ پرواز از آذربایجان به تهران و ۲ پرواز به مشهد می‌رود. کمک کنید که مجوزهای بیشتری برای شهرهای دیگر از جمله تبریز، شیراز و کیش بگیریم. معمولاً مشاهده می‌کنیم که گردشگران آذربایجانی که بدون هماهنگی آژانس‌های مسافرتی به ایران می‌آیند، برای دریافت خدمات دچار ضرر می‌شوند. ما می‌توانیم دفاتری را به شما معرفی کنیم که مجوز رسمی دارند و شهروندان آذربایجانی از آن طریق به ایران بیایند.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و آژانس‌های شرکت‌کننده آذربایجانی پیشنهادات خود را درباره روابط گردشگری دو کشور بیان کردند؛ از جمله برگزاری تورهای آشناسازی برای آژانس‌های دو کشور یا برپایی نشست B۲B.

محمد میررضایی رئیس کنسرسیوم آذربایجان و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی در این نشست بیان کرد: گاهی دیده می‌شود اتوبوس‌هایی که به آذربایجان می‌روند، ۱۲ ساعت در مرز معطل می‌شوند. ۵۰ یورویی که برای تَکس فرودگاهی داده می‌شود نیز بر روی بلیت مسافر می‌آید، این موضوع موجب می‌شود تا هزینه سفر به آذربایجان برای ایرانی‌ها گران شود. هواپیمایی ایران آمادگی دارد ۱۴ پرواز به آذربایجان و بالعکس پرواز داشته باشد. ما می‌دانیم که ۷۰ درصد جمعیت آذربایجان شیعه هستند اما قشری که از آذربایجان به مشهد می‌روند، معمولاً جزو اقشار ضعیف آذربایجان هستند. این افراد معمولاً با اتوبوس‌ به هتل‌هایی می‌روند که خدمات خوبی نمی‌دهند. اگر قیمت هواپیما ارزان شود، ما هم می‌توانیم پکیج خوبی ارائه کنیم.

کد خبر 4788889 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان علی اصغر مونسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی ترجمه رایزنی فرهنگی ادبیات رونمایی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان کتاب و کتابخوانی گردشگری برنامه تلویزیونی نشر نو ادبیات کودک و نوجوان میراث فرهنگی جایزه جلال آل احمد تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

به گزارش «تابناک» به نقل از منیبان، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با اظهارات اخیر کریمی قدوسی گفت: اساسا رویکرد جمهوری اسلامی ایران هسته ای و اتمی نیست با اینکه در این رابطه کشور توانمند است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: اگر ایران و اسرائیل وارد فضای جنگ تمام عیار شوند ایران مجبور است به سمت بمب اتم حرکت کند تا توازن ایجاد شود اما مجموعه تحولات نشان داد بعد از تقابل اخیر ایران و اسرائیل، این رژیم به تنهایی نمی تواند علیه ایران اعلام جنگ کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: در تقابل اخیر ایران و اسرائیل وابستگی اسرائیلی ها به قدرت های فرا منطقه ای مشخص شد و به همین دلیل بایدن شرایطی را شکل داد که اسرائیل جنگ را فراگیر نکند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه به سود همگان است تنش ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند، گفت: طرح مباحثی مانند دسترسی ایران به بمب اتم در این شرایط فقط زمینه را برای کسانی فراهم می کند که فتنه را گسترش دهند. رافائل گروسی تا پیش از این به صورت تلویحی می گفت ایران قابلیت تولید سه بمب هسته ای را دارد اما امروز به یکباره از هفت بمب هسته ای سخن به میان می آورد.

او افزود: بمب مربوط به دوران جنگ است، ایران تا آستانه جنگ قدم برداشت اما از این مسیر بازگشت. تهدیدی که امروز متوجه ایران است تشدید انزوا و تحریم های جدید است همانطور که اخیرا و پس از ماجرای اسرائیل، تحریم های گسترده علیه ایران آغاز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در گذشته هم یک مثلث چالش آمیز در ایران وجود داشته است. ادعای رسیدن ایران به بمب، ادعای خروج از ان پی تی و ادعای بستن تنگه هرمز ضلع های این مثلث بودند که هر سه این ادعا، پشتوانه های حقوقی و دفاع مشروع ایران را تضعیف می کند.

او افزود: کشور درحال حاضر سیاست خارجی شعار زده دارد. علاوه براین یکی از مواردی که تحریم ها و انزوای ایران را تشدید کرده بلوف هایی است که پشتوانه عملی ندارند و اساسا راهبرد سیاست خارجی کشور هم نیستند اما بهانه ای برای ایجاد تنش برای ایران ایجاد کرده اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: نقطه ضعف دیپلماسی عمومی ایران این است که افراد تریبون هایی را در نقاط مختلف در اختیار دارند که بهانه ای برای تحمیل فشار بر کشور ایجاد می کنند.

او در پایان تاکید کرد: تاوان بلوف زنی برخی افراد را، سیاست خارجی ایران می دهد.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان