Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:07:39 GMT

۷۰ هزار نفر در کشور عضو صندوق بیمه هنرمندان هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۶۳۲۶

۷۰ هزار نفر در کشور عضو صندوق بیمه هنرمندان هستند

«منصور وحیدی‌فر» روز چهارشنبه در نشست با هنرمندان، فعالان قرآنی و اصحاب رسانه در خمین افزود: ۴۲ هزار نفراز اعضای این صندوق از خدمات بیمه و مزایای آن استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: فعالان قرآنی با هشت هزار عضو بیشترین اعضای بیمه شده صندوق هنرمندان را شامل می‌شوند.
قایم مقام صندوق اعتباری هنر اظهارداشت: هویت و اسناد هر هنرمندی که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها تایید شود می‌تواند از تمام خدمات صندوق اعتباری هنر کشور بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحیدی‌فر با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر با دید تسهیلگری اقدام به بیمه هنرمندان می‌کند، بیان کرد: نگاه موشکافانه و ارزیابی تخصصی  در شناسایی هنرمندان مورد توجه است تا افراد هنری  واقعی شناخته و تمیز داده شوند و مسئولیت تعیین و تشخیص این  مهم بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد است.
وی از ایجاد سامانه جامع اطلاعات یکپارچه هنرمندان(سایه) تا ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: در این سامانه هنرمندان ضمن عضویت می‌توانند تجربیات و آثارشان را بارگذاری کنند تا از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.
قایم مقام صندوق اعتباری هنر افزود: هنرمندان در سامانه پروانه می‌توانند با ارایه آثار هنری خود به‌صورت مجازی کسب و کار هنری انجام دهند.

وحیدی‌فر گفت: سه هزار و ۵۰۰ هنرمند در کشور کمک مستمری دریافت می‌کنند و ۳۸۰ هنرمند از مزایای طرح تکریم برخوردار هستند.
 وی ادامه داد: براساس برنامه اصل ششم، فعالیت اقتصادی در حوزه فرهنگی و هنری بایستی بیشتر از قبل رشد کند و این صندوق نیز با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کسب و کار فرهنگی از کارآفرینی هنرمندان حمایت می کند..
قایم مقام صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: مشکلات اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان قرآنی به‌دلیل فقر اطلاع رسانی از خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در این نشست، هدف از حضور در شهرهای مختلف کشوررا شناسایی اهالی فرهنگ و هنر گمشده که سال‌هاست در حوزه هنر فعالیت می‌کنند ولی تاکنون از خدمات این صندوق بهره‌مند نشدند بیان کرد.
«زهرا حق شعار» افزود: بیش از ۲ سال است سفرهای حمایتی از هنرمندان سراسر کشور انجام می‌شودو تاکنون  به ۱۸ استان و بیش از ۱۲۰ شهر سفر شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی مهد مفاخر است که در راس آن‌ها بنیانگذار انقلاب اسلامی و امیرکبیر قرار دارد. 
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین نیز در این نشست گفت: ۴۱ هنرمند شامل ۱۳ نفر در حوزه هنرهای تجسمی، چهار نفر در حوزه نمایش، سه نفر از حوزه ادبی، یک نفر از حوزه موسیقی، ۱۵ نفر از حوزه قرآنی و چهار نفر از اصحاب رسانه از خدمات بیمه هنرمندان بهره‌مند هستند.
« آزاده محمدی » افزود: شمار بیمه‌شدگان شهرستان بیشتر است اما به‌دلیل معوقات پرداخت حق بیمه، بیمه آنان باطل شده است.
وی ادامه داد: هزینه‌های بالای پوشش بیمه سبب استقبال نکردن هنرمندان از آن شده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین اظهار داشت: با توجه به شرایط متغیر بیمه اطلاع رسانی درباره فرم‌های جدید و شرایط بیمه به موقع برای شهرستان‌ها فرستاده شود تا هنرمندان از این تغییرات آگاه شوند.
در این نشست هنرمندان رشته نمایش، موسیقی، ادبی، عکاسی، فعالان قرآنی و تعزیه خوانی و اصحاب رسانه مشکلات خود را بیان کردند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

  
 

برچسب‌ها فرهنگی خمین فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی خمین فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه درمان فرهنگی خمین فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی گیلان، اولویت‌های تاکید بر تقویت هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت زیست عفیفانه، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از کاهش نرخ زادآوری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، تعمیق و ترویج آموزش‌های مرتبط با بنیان‌های فکری و رفتاری در قبال ارزش‌های اسلامی و انسانی و لزوم حمایت از روند تولید و توزیع محصولات فرهنگی با لحاظ فرهنگ بومی و محلی تصویب شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این نشست تحلیلی از نقش گیلان به عنوان دروازه‌ی ورود و خروج کشور به اروپا ارایه کرد و مواجهه‌ی با فرهنگ منحط و بیگانه را از تهدیداتی دانست که تا امروز در بستر تاسی از آموزه‌های ناب شیعی و ارادات به مکتب اهل بیت توانسته هویت تاریخی مردم این دیار را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی همچنین گردشگر پذیر بودن گیلان را از دیگر عواملی دانست که موجب شده زمینه‌ی رویارویی فرهنگ بومی استان با خرده فرهنگ‌های سایر مناطق ایران فراهم شود و این روند اگر به درستی پایش و نظارت نشود میتواند به بروز تهدیداتی درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گیلان منجر شود.

امام جمعه‌ی رشت افزود: میهمان پذیر بودن مردم گیلان باعث شده تا زمینه‌ی افزایش روزافزون گردشگران از سراسر کشور به این استان فراهم آید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مستمر مجموع دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی برای ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب و پیشگیری از بی مبالاتی‌های فرهنگی در جامعه ، اضافه کرد: تداوم این روند، در بستر بهره گیری از همراهی مردم می‌تواند مظاهر فرهنگ مخرب در روند رفتار‌های اجتماعی را به حاشیه رانده و زمینه‌ی حرکت به سوی تعالی را فراهم کند.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در سخنانی با تشریح اولویت‌های فرهنگی - اجتماعی استان، لزوم تاسی از نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور را با لحاظ مولفه‌ها و برش‌های استانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان هم در این نشست از برگزاری اجتماع مردمی برای حمایت از عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با دعوت از یک سخنران ملی در رشت برگزار خواهد شد. 

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان در سخنانی، با اشاره به عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی و چالش‌های دیدگاهی نسل جدید، بر لزوم حفاظت از فرهنگ ملی و بومی و نحوه‌ی مواجهه و مقابله با فرهنگ مهاجم تاکید کرده و تقویت شاخص‌های ملی و دینی را در ایجاد مصونیت مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه، اثر بخش دانستند.

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود