Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- کمپانی کره‌ای آپ بیت 342 هزار اتریم به ارزش 49 میلیون دلار را در طی یک دزدی سایبری از دست داد. عاملان این دزدی هنوز شناسایی نشده‌اند. کمپانی کره‌ای آپ بیت 342 هزار اتریم به ارزش 49 میلیون دلار را در طی یک دزدی سایبری از دست داد. عاملان این دزدی هنوز شناسایی نشده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بنظر می‌رسد زنجیره دزدی‌های رمز ارزها به این زودی متوقف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمپانی کره‌ای فعال درزمینهٔ تبادل رمز ارزهای آپ بیت تایید کرده است که در تاریخ 27 نوامبر، 342 هزار اتریم کوین به ارزش 49میلیون دلار از کیف پول این شرکت به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است.
 
در پی این دزدی، تمامی سپرده‌ها و برداشت‌های رمز ارزها متوقف شد و دارایی‌های این شرکت به کیف پول‌های آفلاین غیرقابل ردیابی منتقل شد.
آپ بیت اعلام کرد که اتریم های دزدیده‌شده را با دارایی‌های شرکت خودش جایگزین خواهد کرد، اما دو هفته طول می‌کشد تا سپرده‌ها و برداشت‌ها از سر گرفته شوند.
به‌ این‌ ترتیب کسانی که به این پول مجازی نیاز داشتند با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.    
این دزدی موجب شد که اعضای این جامعه برداشت‌هایی که از سوی این کیف پول ناشناس انجام می‌شد را مسدود کنند، اما سرنخی برای شناسایی فرد خطی نداشتند.
مظنون‌های احتمالی این دزدی بسیار زیاد هستند و می‌توان سازمان‌های جرائم آنلاین یا افراد داخلی این شرکت را در صدر فهرست قرارداد.
 
البته این اولین باری نیست که دزدی بزرگی درزمینهٔ رمز ارزها اتفاق می‌افتد. کمپانی Coincheck نیز 400 میلیون دلار از توکن های NEM خود را در شروع سال 2018 از دست داد.
با این‌ حال این سری از دزدی‌ها صدمات بسیار زیادی را به شرکت‌ها وارد می‌کند که جبران آنها به‌هیچ‌عنوان آسان نخواهد بود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ارز مجازی اتریوم هک سرقت رمزارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد

ایتنا - این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.
شرکت فنلاندی Yle گزارش داد هکری که مرکز روان درمانی واستامو در فنلاند را هک کرده و اطلاعات 33 هزار بیمار را برای باج‌گیری از مدیریت این مرکز سرقت کرده بود، به 6 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایتنا، این شرکت افزود: این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.

وی گفت: دادگاهی در شهر Uusimaa حکمی را در مورد بزرگترین پرونده جنایی در تاریخ فنلاند از نظر تعداد افراد آسیب دیده صادر کرد.

دیگر خبرها

  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • یورگن کلوپ، مرد هزار چهره! تیزر جالب کمپانی آلمانی مشاوره مالی با حضور سرمربی لیورپول / فیلم
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد