Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه برخی سنگ اندازی‌ها دانشجو را بی انگیزه می‌کند و نتیجه آن رکودی می‌شود که الان در دانشگاه‌ها شاهد هستیم، تصریح کرد: دانشگاه مرده دانشگاهی است که تشکل دانشجویی در آن فعالیت نکند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد زادمهر دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مستقل، در نشست نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی با وزیر علوم گفت:  در ایام ۱۶ آذر دستگاه‌های مختلف از دانشجویان دعوت می کنند تا نظرات آن‌ها را بشنوند با این وجود متولی اصلی ۱۶ آذر نیز فقط در این ایام بخواهد حرف های دانشجویان را بشنود خیلی جالب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شکایت کیفری دانشگاه تهران در خصوص ساختمان محل استقرار دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و عدم موضع گیری وزیر علوم نسبت به این موضوع بیان کرد: علی رغم دستور شفاهی رهبر معظم انقلاب به رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای حل این مشکل اما رئیس دانشگاه تهران به پشتوانه رئیس جمهور و وزیر علوم حتی حاضر نیست در جلسه‌ای حضورا با ما صحبت کند.   دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به پاسخ دانشگاه تهران به نامه رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران در این نامه تصریح کرده است چون ارزش ملکی ساختمان مورد نظر بالا رفته دیگر صرفه ندارد که در اختیار جامعه اسلامی دانشجویان باشد با این وجود سوال این است که آیا نگاه به تشکل دانشجویی باید مبتنی بر صرفه اقتصادی باشد.
زادمهر به انتقاد از عدم تخصیص بودجه به اتحادیه های دانشجویی پرداخت و افزود: بودجه اتحادیه ها در این چند سال نه تنها افزایش نیافته بلکه همان بودجه قبل را هم به ما نمی‌دهند و حتی هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان برای شرکت در مجامعه ماهیانه اتحادیه پرداخت نمی‌شود.   وی به دخالت‌های شورای تامین در تصمیمات هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: نمی‌شود هیات نظارت مجوز برگزاری برنامه ها را بدهد و شب از شورای تامین با رئیس دانشگاه تماس بگیرند و برنامه کنسل شود. معتقدم این موضوع باید با وزارت کشور حل شود تا ما نیز بدانیم که آیا شورای تامین می‌تواند در این موضوعات دخالت کند یا نه؟ در هر حال اگر ما بدانیم که شورای تامین می تواند مجوز برنامه های تشکل ها را صادر کند به آنجا مراجعه می کنیم.
زادمهر به اجرای طرح ملی گفتگوی آزاد دانشجویی در راستای کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح نیازمند حمایت وزارت علوم هستیم.   وی با بیان اینکه برخی سنگ اندازی‌ها دانشجو را بی انگیزه می‌کند و نتیجه آن رکودی می‌شود که الان در دانشگاه‌ها شاهد هستیم، تصریح کرد: دانشگاه مرده دانشگاهی است که تشکل دانشجویی در آن فعالیت نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشکل های دانشجویی وزیر علوم روز دانشجو دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ظهر امروز شنبه (۸ اردیبهشت) جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه شهید چمران اهواز با تجمع مقابل درب این دانشگاه حمایت خود را از اعتراضات دانشجویان و استادان آزادی خواه  آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی در غزه را  اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از دانشجویان و استادان معترض آمریکایی به جنایات اشغالگران ،  خواستار پایان جنایات صهیونیست‌ها در غزه شدند.

همچنین دانشجویان و دانشگاه شرکت کننده در این تجمع که پرچم های مقدس کشورمان ، فلسطین و جبهه مقاومت را در داشت داشتند ،  خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس از سوی مجامع بین المللی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد