Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارشی از حواشی طرح معافیت مالیاتی هنرمندان، گفتگو با یک فعال گردشگری درباره سفر به ایران، نشست «هم‌اندیشی هنرمندان تئاتر و نمایندگان مجلس» از مشکلات و مسائل حوزه هنر و بودجه و مالیات تئاتر، وعده نمایندگان مجلس برای رسیدگی به وضعیت پنج هنرمند زندانی، استعفا دو عضو خارجی داوران نوبل، اعلام نامزدهای جایزه ادبی کوستا در سال ۲۰۱۹، چاپ سوم کتاب "از فاشیسم به پوپولیسم در تاریخ" در آمریکا از جمله اخباری است که روز چهارشنبه (سیزدهم آذر ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر سوپراستارهای ۳ درصدی نمی‌توان حقوق ۹۷ درصد از هنرمندان را ضایع کرد

تمام افراد یک پروژه هنری موظفند اسم تمامی کسانی که بودجه پروژه را دریافت می‌کنند، در سامانه مالیاتی ۱۶۹ ارایه دهند و اگر این کار انجام نشود با ضریب بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از آنها مبالغی به عنوان مالیات دریافت خواهد شد.

رسانه‌های بین‌المللی همیشه ایران را بحرانی توصیف می‌کنند

شن سیکین (Siqin Shen) یکی از مدیران فروش ماهان ایر در چین است که پس از چندین سفر به ایران می‌گوید: ایران بسیار امن است و مردم ایران بسیار دوست داشتنی هستند. آنها بسیار گرم و رنگارنگ هستند. ارزش آن را دارد که بیش از یکبار ایران را ببینیم چراکه ایران کشور بزرگی است و مناطق مختلفی دارد و قطعاً نیاز است تا برای دیدن همه نقاط آن بیش از یک بار به این کشور سفر کنیم.

فقط لمپن‌ها به فرهنگ و هنر توهین نمی‌کنند/سلبریتی‌های میلیاردی باید مشمول مالیات شوند

طیبه سیاوشی، فاطمه ذوالقدر و احمد مازنی سه نماینده مجلس در نشست «هم‌اندیشی هنرمندان تئاتر و نمایندگان مجلس» از مشکلات و مسائل حوزه هنر و بودجه و مالیات تئاتر گفتند.

وعده نمایندگان مجلس برای رسیدگی به وضعیت پنج هنرمند زندانی

طیبه سیاوشی و احمد مازنی دو تن از نمایندگان مجلس درباره بازدداشت دانشجویان معترض در حوادث اخیر و همچنین پنج هنرمند زندانی که اعتصاب غذا کرده‌اند واکنش نشان داده و وعده پیگیری دادند.

دو عضو خارجی داوران نوبل استعفا دادند

گان بریت و کریستوفر لیئاندوئر دو نویسنده‌ای بودند که اخیرا از جایزه ادبی نوبل کناره‌گیری کردند.

نامزدهای جایزه ادبی کوستا در سال ۲۰۱۹ اعلام شدند

کوستا 2019 اسامی لیست نهایی نامزهای خود را اعلام کرد.

چاپ سوم کتاب "از فاشیسم به پوپولیسم در تاریخ" در آمریکا

فدریکوفینشلستین با گردآوری داده‌های تاریخی و منابع نظری هر دو وجه نظر می‌کوشد تا از تباین‌ها و شباهت‌های جدی هر دو رویکرد، تصویری روشن به دست دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق فرهنگ و هنر مالیات مردم ایران معافیت مالیاتی هنرمندان بسته خبری بسته خبری فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در نشست خبری به جزئیات شصت و دومین قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور اشاره کرد که ۱۷ اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز درباره جزئیات برگزاری آیین شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش نخبگانی برگزار شد؛ او جایزه البرز را به عنوان قدیمی‌ترین جایزه در کشور دانست و گفت:  بیش از شصت سال پیش پایه گذاری شد. در این سالیان بیش از 6 هزار نخبگان ما در کشور را شناسایی کرده است. جایزه البرز تنها جایزه غیر دولتی است که از شرکت کنندگان هیچ هزینه‌ای برای حضور در این جایزه گرفته نمی‌شود.

او با اشاره به تاریخچه‌ای از این جایزه، تأکید کرد:‌ از سال 1342 شمسی تا به امروز بیش از 3 هزار دانشجو در این بنیاد از طریق وام مورد حمایت قرار گرفته و بیش از 4 هزار و 650 نفر جایزه البرز را دریافت کردند.  مراسم جایزه به صورت مشخص و سالانه در قالب یک مراسم برگزار می‌شود. 13 همایش ملی در تهران و 8 همایش استانی را برای مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برگزار کرده‌ایم.

ارشدی خاطرنشان کرد: جایزه البرز در قالب برگزاری دو مراسم در طول سال و با فاصله 6 ماه در سال است. یک مراسم که مرسوم به نخبگانی است در اردیبهشت‌ماه و همایش دیگر با عنوان دانش آموزی در 6 ماه بعد برگزار خواهد شد. جایزه البرز در سال 1403 با هدف تکریم اهالی علم و تقدیر از فناوران، حوزویان و دانشگاهیان مراسم در تاریخ 17 اردیبهشت‌ سال جاری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در آذرماه سال گذشته فراخوان این جایزه به مراکز علمی و نخبگان اعلام شد، نهایتاً در پایان آذرماه مهلت ثبت‌نام به پایان رسید و در نتیجه در اسفندماه سال گذشته آیین داوری برندگان جایزه البرز برگزار شد و نفرات نهایی و ممتاز برای این جایزه انتخاب شدند. همه رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی واجد شرایط حضور در قدیمی ترین جایزه علمی جایزه البرز بودند.

جایزه البرز محدود به مرزها نیست

وی به برگزاری این همایشِ بزرگ اشاره کرد و افزود: در روز دوشنبه 17 اردیبهشت سال 1403 ساعت 16 میزبان اهالی علم و اصحاب رسانه در مرکز همایش صداوسیما خواهیم بود. این مراسم با هدف تقدیر از 62 نفر از دانشجویان، فناوران و طلاب را خواهیم داشت. ریاست سازمان اوقاف، معاون علمی بنیاد دانشگاه، وزیر علوم، وزیر بهداشت و قائم مقام بنیاد نخبگان از دیگر عزیزانی هستند که در این مراسم حضور دارند. تعداد منتخبین هم 62 نفر به‌مناسبت شصت و دومین سالگرد جایزه البرز است و بنابراین است که این مراسم از شبکه خبر2 پخش زنده داشته باشد.

ارشدی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره رقم جایزه البرز، تأکید کرد: رقم جایزه نسبت به سال گذشته تقریبا پنجاه درصد رشد داشته است و جایزه البرز قریب به 9 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. امسال به یک دانشمند جوان با مبلغ سیصد میلیون تومان جایزه نقدی، تندیس و نشان اهدا خواهد شد.

حیدر ارشدی در خاتمه افزود: 2هزار و 348 نفر تعداد نفراتی بودند که در بازه زمانی یک ماهه ثبت‌نام کردند و از این بین 54 درصد این آمار مربوط به دانشجویان در رشته‌های غیرپزشکی، 15 درصد از این نفرات در بخش طلاب و علوم دینی، 11 درصد در بخش علوم پزشکی و 8 درصد به شرکت دانش بنیان و مخترعان اختصاص داشت. شرط ورود به این جایزه معدل بالا و شرط بعدی رزومه بالا در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و... بوده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری