Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@09:32:43 GMT

برتری دوربین پیکسل 4 در عکس‌برداری در شب

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۸۲۶۶

برتری دوربین پیکسل 4 در عکس‌برداری در شب

گوگل نحوه عملکرد قابلیت عکس‌برداری از ستارگان تلفن همراه هوشمند پیکسل 4 را در یک پست به‌صورت کامل توضیح می‌دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، پس‌ازآن که حالت دید در شب عرضه شده برای تلفن همراه پیکسل 3 توسط گوگل با استقبال زیادی روبرو شد، توسعه‌دهندگان این کمپانی تصمیم گرفتند که قابلیت جدیدی را برای بهبود دید در شب برای پیکسل 4 عرضه کنند که حتی در نور کم‌تر نیز بتواند عکاسی قابل قبولی ارائه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت جدید که عکس‌برداری از ستارگان (Astrophotography) نام دارد به حدی محبوب شد که گوگل به‌تازگی پست جدیدی منتشر کرده و نحوه کار آن را از ابتدا توضیح داده است. خلاصه این‌که امکان عکس‌برداری افراد عادی و بدون دانش تخصصی از ستاره‌ها نیازمند استفاده از هوش مصنوعی بسیار قوی‌ای است که در این تلفن همراه به کار رفته است.

حقه عکس‌برداری از آسمان شب این است که عکس‌ها با نوردهی طولانی به ثبت برسند. گوگل نوردهی پیکسل 4 را برای 4 دقیقه تنظیم کرد که این رقم در مقایسه با یک‌دقیقه‌ای که برای پیکسل 3 در نظر گرفته شده، حائز اهمیت است. بااین‌حال ثبت تصویری با نوردهی 4 دقیقه‌ای ممکن است ستاره‌ها را تار نشان بدهد و به همین خاطر پیکسل 4 تعداد عکس‌ها در این مدت را به 16 عدد می‌رساند که هرکدام با نوردهی 16 ثانیه‌ای به ثبت رسیده‌اند. این امر موجب می‌شود که ستاره‌ها مانند نقاط نورانی به نظر برسند و کشیدگی نداشته باشند. بااین‌حال این روش دارای مشکلاتی زیادی است که هرکدام از آن‌ها باید برطرف شوند.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: گوشی پیکسل 4 گوگل منتشر شد

_______________________________________________________________________________

برای مثال هر حسگر تصویری دارای پیکسل‌های گرم یا داغ معیوب است که در عکس‌های معمولی قابل‌رؤیت نیست اما در تصاویر با نوردهی بالا مانند نقطه‌های بسیار ریزی نشان داده می‌شود. پیکسل 4 برای خلاصی از این پدیده به دنبال روشن دورافتاده می‌گردد و سپس آن‌ها را «با جایگزین کردن ارزش آن‌ها با میانگین همسایگانشان» پنهان می‌کند. به‌این‌ترتیب اگرچه اطلاعات تصویر از دست می‌رود اما روی کیفیت تصویر تأثیر چندانی ندارد.

مشکل بعدی این بود که صفحه‌نمایش یک تلفن همراه هوشمند نمی‌تواند جزئیات آسمان شب را به نمایش بگذارد و به‌این‌ترتیب ترکیب‌بندی تصاویر مشکل می‌شود. زمانی که شما عکس‌برداری را آغاز می‌کنید، پیکسل 4 هرکدام از 15 نوردهی حداکثری را به‌صورت ثبت‌شده برای شما نمایش می‌دهد و به‌این‌ترتیب جزئیات بیشتری برایتان نمایان می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دوربین پیکسل 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟

گوگل چند هفته‌ی پیش اولین نسخه بتای اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ پیکسل منتشر کرد. بااین‌حال، ویژگی‌های اندروید ۱۵ هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند.

بر اساس آنچه در وب‌سایت Google I/O 2024 آمده، این رویداد در ۱۴ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، Android TV و Wear OS 5 آغاز می‌شود.

گوگل پس از پایان نطق اصلی I/O 2024، سایر ویژگی‌های اندروید را طی جلساتی ویژه اعلام خواهد کرد، خصوصاً آن‌هایی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارند. گوگل قصد دارد درباره‌ی آینده‌ی Wear OS و نحوه‌ی ساخت اپلیکیشن برای طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها نیز صحبت کند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل محفلی برای بحث درباره‌ی جمنای (و API این هوش مصنوعی)، پلی استور، ChromeOS، اندروید اتو، سیستم عامل Android Automotive، دستورالعمل‌های جدید طراحی و توسعه‌ی برنامه و Android TV خواهد بود. گوگل درباره‌ی نحوه‌ی ساخت برنامه‌ها و ویجت‌ها برای فرم‌فکتورهای مختلف از جمله موبایل، تبلت و دستگاه‌های تاشدنی نیز صحبت می‌کند.

قطعاً تمامی ویژگی‌ها‌ی اندروید ۱۵ و Wear OS جدید در One UI 7 برای گوشی سامسونگ و One UI Watch 6 برای ساعت هوشمند سامسونگ گنجانده خواهند شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)