Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: میراث فرهنگی هنوز اعلام نظری در خصوص پروژه هتل بام کرمان نکرده و رأی نهایی را شورای فنی میراث فرهنگی صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان کرمان رقم خورده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین این اقدامات واگذاری بناهای تاریخی در بحث کمیسیون ماده 27 به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به به اینکه گزارش هشت بنا آماده و آگهی مزایده برگزار شده است، عنوان کرد: در برنامه‌های بعدی نیز بخش‌هایی از بناهای تاریخی استان در قالب پروژه‌های تبصره 19 در سال 98 واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه تا سال 99 مشخص شده است و طرح مرمتی را میراث ارائه می‌دهد و توسط بخش خصوصی مرمت و خدمات در حوزه گردشگری به مدت زمانی مختلف از 12 تا 20 سال در سطح استان ارائه می‌شود.

فعالی از معرفی سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات به کمیته تسهیلات وزارتخانه میراث فرهنگی به ارزش 174 میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: تا هفته گذشته 147 میلیارد و 400 میلیون تومان در کمیته تسهیلات مصوبه گرفته و به بانک‌های عامل معرفی شدند که شامل تأسیسات گردشگری و هتل در شهرستان‌های مختلف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر پروژه‌های هدف در اداره کل میراث فرهنگی استان مشخص و طرح و برنامه‌هایی برای ساماندهی اماکن آماده شده است و بر اساس برنامه‌ها مطالبه‌گری می‌کنیم و در کارگروه گردشگری استان مطرح شده است.

وی در خصوص پروژه صاروج پارس گفت: اختلاف نظری بین میراث فرهنگی و گروه مشاوران پروژه وجود دارد و هنور حل نشده است و اکنون از طریق مراجع قضایی پیگیری هستند که باید بررسی‌ها انجام شود اما میراث دفاع خود را خواهد کرد و نقطه نظرات کارشناسی را ارائه می‌کند و تصمیم‌گیری نهایی با مراجع قضایی است.

فعالی با اشاره به اینکه هیچ اتفاق جدیدی در این پروژه نیفتاده است و سازه آن بالاتر نخواهد رفت، بیان داشت: وزارت میراث فرهنگی نظرش مکتوب به سرمایه‌گذار اعلام شده است و اولین اولویت در بحث ارتفاع است و نظر میراث این است که یک طبقه باید از ارتفاع کم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ارتباط با پروژه بام کرمان عنوان کرد: تله‌کابین از قبل اجرا شده و و مجوزهایی که برای آن صادر شده خارج از حرائم منظر میراث فرهنگی است اما بحث کنونی بالای کوه صاحب‌الزمان (عج) است که پیشنهاد اجرای پروژه شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه میراث فرهنگی هرگونه اقدام در حوزه کوه صاحب‌الزمان (عج) باید به تایید کمیته فنی میراث فرهنگی در تهران برسد، افزود: نقشه ارسال شده و در شورای فنی با حضور سرمایه‌گذاران و مشاوران بررسی و آن موقع است اعلام می‌شود این طرح اجرا خواهد شد یا نخواهد شد.

فعالی با ببان اینکه میراث فرهنگی هنوز اعلام نظر نکرده است و راهی که ایجاد شده از قبل بوده و هیچ طرحی مصوب نشده است، خاطرنشان کرد: ما محکم روی مواضع خود ایستاده و از آن دفاع خواهیم کرد و رأی نهایی برای مجموعه گردشگری بام کرمان را شورای فنی میراث فرهنگی صادر خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خواستار تشکیل انجمن دوستداران میراث فرهنگی در استان شد و گفت: از این طرح بسیار استقبال و شرایط را برای کمک به آنها فراهم خواهیم کرد چرا که باید کارها به صورت واحد انجام شود و به صورت جزیره‌ای نباشد.

وی کویر لوت را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان کرمان برشمرد و اظهار کرد: کویر یک ظرفیت جدید گردشگری است و 50 درصد گردشگران خارجی در 6 ماه گذشته از کویر لوت بازدید کردند که باید درست و متناسب از آن استفاده کنیم.

فعالی با تأکید بر اینکه در این راستا باید مطالعاتی انجام شود، بیان داشت: امکانات و تجهیزات میراث فرهنگی برای کویر کم است و کامل نیست و آنچه که مسلم است در قالب زون‌های تفرج باید مشخص شود و با توجه به ثبت جهانی یونسکو هرگونه فعالیت زیر ذره‌بین است و باید تابع معیارهای جهانی باشیم.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال