Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر منصور غلامی افزود: خراسان خطه نام آوران تاریخ سهم مهمی در حوزه‌های مختلف علم، ادب، عرفان و علوم تاریخ تمدن ایران دارد و خراسانیان در گذشته در زمینه‌های مختلف تاریخ ساز بوده و امروز نیز به همت اندیشمندان، صاحبنظران و جوانان فرهیخته همچنان بخش مهمی از بار افتخارآفرینی این سرزمین را بردوش دارند.

وی ادامه داد: وجود مرقد مطهر امام هشتم (ع) نیز خیل عظیمی از دلدادگان ائمه اطهار (ع) را به این سو می‌کشد و گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی رخداد فرخنده‌ای است که در این خطه اتفاق افتاده و امیدواریم استادان، دانشجویان و سرمایه‌های متعدد این استان بهره‌های وافی و کافی از علم و دانش برای سرزمین عزیزمان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوب است که چنین مراسمی برگزار شود تا جوانان از صبغه تاریخی علم و فرهنگ و ادب در سرزمین ما آگاه شوند، کشور ایران سابقه علمی طولانی دارد و جندی شاپور اولین دانشگاه جهان در ۱۸۵۰ سال پیش در ایران موجودیت یافت، این مرکز علمی پرآوازه به گواهی تاریخ از گستردگی و کثرت و تنوع بسیار در علوم مختلف و دانشمندان بلند مرتبه برخوردار بود و از ملیت‌های مختلف برای کسب علوم گوناگون به آن رجوع می‌کردند که شاید یکی از دلایل شکوفایی علم و دانش در ایران بعد از اسلام همین صبغه تاریخی باشد.

غلامی افزود: در این مرکز دانشمندانی از قبیل ابوعلی سینا تربیت شد که هنوز هم در علوم پزشکی و عقلی به این شخصیت در سراسر جهان افتخار می‌شود، فارابی، عمرخیام، عطار و سایر عرفا نیز در این خطه پرورش یافتند و ما باید تلاش کنیم این سیر نخبه پروری در این سرزمین پر استعداد ادامه یابد.

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد ۲ دانشگاه مهم کشور هستند، دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه‌های بزرگ و موفق کشور است که شاخص‌های بالایی را کسب کرده و رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را دارد و در برخی شاخصه‌ها از قبیل جذب دانشجویان خارجی دارای رتبه اول است که این مهم می‌تواند به استحکام پیوند فرهنگی و عاطفی ایران با سایر کشورها بسیار کمک کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز جزو دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود و ظرفیت ارائه انواع خدمات از این دانشگاه منشاء اثر بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه فردوسی مشهد در این هفتاد سال استادان، دانشمندان و علمای فراوانی را به خود دیده و تربیت کرده است، استادان گرانقدری همچون دکتر علی شریعتی، آشتیانی و شفیعی کدکنی دانش‌آموخته این دانشگاه بزرگ و کهن هستند لذا باید تلاش کنیم که این رویه حفظ شود و استادان گرانقدر برای ساخته شدن شخصیت‌های  علمی مورد نیاز آینده کشور همت کنند.

وی ادامه داد: ما در این دانشگاه استعدادهای بسیار داریم که استادان باید با تربیت بهینه آنها تلاش کنند انقطاع نسل بزرگان علمی سرزمین اتفاق نیفتد.

برچسب‌ها مشهد وزیر علوم تحقیقات و فن آوری خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد همایش مشهد خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی