Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره اینکه طرحی را با کمیسیون اقتصادی مجلس برای داشتن مبلغ پایدار در حوزه فناوری و پژوهش پیش گرفته‌ایم، گفت: در این طرح پنج درصد از مالیات ارزش افزوده که به دستگاه‌های اجرایی برای انجام برخی از امور است به وزارت علوم برگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور عصر امروز در نشست با اعضای شورای دانشگاه های استان کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاهی جامع است و انتظارات در مجموعه مقالات ISI منطبق است؛ لذا افزایش حجم فعالیت های صنعتی طی سه سال اخیر نشان دهنده ارتباط خوب دانشگاه با بیرون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومند در خصوص بازدید نیم روزه از پروژه‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان ابراز کرد: این پروژه‌ها با نگاه و شناسایی دقیق نیازها در بطن صنعت طراحی شده‌اند و این انتظار می‌رود به بخش‌های غیرصنعتی نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مراکز عالی کشور در حوزه علوم انسانی پایین‌تر است، تصریح کرد: علت آن بی توجهی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کار می‌کنند و چندان به حوزه علوم انسانی ورود پیدا نمی‌کنند و اعتقادی به پژوهش در این حوزه ندارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پروژه‌های فناورانه بدون در نظر گرفتن نگاه علوم انسانی قابل پیاده سازی نیستند و اگر پیاده‌سازی شوند، مشکلات اجرایی خواهند داشت.

برومند از امریه آزمایشگاه های تخصصی از بین فارغ التحصیلان خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ نفر به عنوان امریه به خدمت گرفته شده اند و براساس هماهنگی‌های انجام شده این رقم تا ۲۵۰ نفر خواهد رسید و برای دانشگاه شهید باهنر نیز این مهم انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که بحث پژوهش و فناوری مطرح می‌شود اولین موضوع عدم تخصیص بودجه است که مشکلات بودجه‌ای و کمبود منابع مالی به این حوزه آسیب وارد می کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای پایداری منابع مالی در حوزه پژوهش به دنبال ایجاد یک صندوق علمی و پژوهشی در کشور هستیم تا مابقی صندوق‌ها را ذیل خودش داشته باشدتا از منابع ملی در آن استفاده کنیم.

برومند ادامه داد: بیش از یکسال روی این صندوق کار شده است و تبصره آن به هیأت دولت ارسال شده است تا در لایحه بودجه ۹۹ آن را داشته باشیم و اگر در مجلس از آن دفاع شود می توان از محل صندوق توسعه ملی سرمایه اولیه را در این صندوق داشته باشیم.

وی با تأکید براینکه در حوزه تجهیزات اعتبار زیادی نتوانسته‌ایم به دانشگاه‌ها تخصیص دهیم، بیان داشت: بعد از چندین سال در سالجاری، ۴۰ میلیون یورو از بند تبصره ۴ از صندوق توسعه ملی گرفته شده است و عین همین رقم نیز امسال پیگیری می‌شود‌.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره اینکه طرحی را با کمیسیون اقتصادی مجلس برای داشتن مبلغ پایدار در حوزه فناوری و پژوهش پیش گرفته‌ایم، گفت: در این طرح پنج درصد از مالیات ارزش افزوده که به دستگاه‌های اجرایی برای انجام برخی از امور است به وزارت علوم برگردد.

برومند با بیان اینکه هدایت رسالت تحصیلات تکمیلی به سمت تقاضا یکی از مباحث مطرح در وزارت علوم است، تصریح کرد: توسعه قراردادهای صنعتی برای وزارت علوم بسیار اهمیت دارد و امسال یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قراردادهای جاری دانشگاه‌ها است که رشد بسیاری خوبی داشته است.

انتهای پیام/ی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سجاد دادفرافزود :داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی شرکت کرده آمد .

وی افزود : آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم برقابت کردند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه