Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت الله رئیسی کشاورزی، خودکفایی و توجه به آن را نیازمند حمایت قانونی دانست و اظهار کرد: قانون و مقررات باید حامی کشاورز باشد. تاریخ انتشار: 21:13 - 13 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۰۴۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان، با بیان اینکه داعیه بنده در سفرهای استانی دیدن و شنیدن نظرات مختلف از نزدیک است و اعتقاد دارم مسئولان باید در کنار گفته‌ها، شنیده‌هایی هم نسبت به اقشار مختلف جامعه داشته باشند، گفت: گفته‌های کشاورزان حاضر در جلسه بر اطلاعات بنده نسبت به مسائل و مشکلات کشاورزان در استان اصفهان افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکانپذیر نیست

وی با تاکید براینکه استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: باید در کشاروزی به خودکفایی برسیم و زمینه آن کاملا موجود است.

آیت الله رئیسی افزود: استان اصفهان در برخی از تولیدات مقام اول و یا دوم را دارد و این تضمین وجود دارد که اگر به کشاورزی در این استان توجه شود، این امر نه فقط در تامین نیاز‌های کشور بلکه در بخش صادرات نیز بتواند حرف اول و برتر را داشته باشد.

قانون و مقررات باید حامی کشاورز باشد

رئیس قوه قضاییه، کشاورزی، خودکفایی و توجه به آن را نیازمند حمایت قانونی دانست و اظهار کرد: قانون و مقررات باید حامی کشاورز باشد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بحث سوء مدیریت مصرف آب باید به حُسن مدیریت مصرف آب تبدیل شود، ادامه داد: البته کاهش نزولات آسمانی داشته‌ایم و برخی از مناطق در خط خشکسالی قرار گرفته است و نمی‌توان به آن بی توجه بود و می‌توان با اقداماتی آن را کاهش داد.

حق‌آبه باید با مشارکت و مشورت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حق‌آبه و حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت خود کشاورزان و تولیدکنندگان به رسمیت شناخته شود و مورد احترام باشد.

وی با اشاره به پیشگیری از تخلفات محیط زیستی در جنگل‌ها و منابع طبیعی و نقش مرزبانی که سازمان‌های مسئول در این رابطه به عهده دارند، گفت: سازمان محیط زیست، سازمان جنگلبانی و سازمان‌هایی که مسئول حفظ این ذخایر ملی هستند، باید در این زمینه مرزبانی کنند و نباید بگذارند مرز‌های این ذخایر ملی مورد تعرض قرار گیرد و از هرگونه تعرض به این منابع باید پیشگیری کنند.

موانع تولید به شکل قانونمند از پیش پای تولید کننده و کشاورز برداشته شود

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: موانع تولید به شکل قانونمند باید از پیش پای تولید کننده و کشاورز که حقیقتا مولدی افتخار آفرین برای کشور است، برداشته شود. کشاورزی عبارت است از تولید محصول مورد نیاز مردم که به صورت روزانه و ساعتی مورد نیاز مردم است. خداوند متعال به این کشور برکت آب، خاک، هوای مناسب داده است و همانطور که آقای استاندار گفتند ما هوای سردسیری و گرمسیری در استان داریم که می‌توانیم بررسی کنیم که در این هوا چه چیز‌هایی می‌تواند رشد کند.

وی با بیان اینکه باید حمایت قانونی از کشاورزان صورت گیرد، تاکید کرد: حمایت قانونی یعنی قوانین، حامی کشاورزی و تولید در عرصه کشاورزی باشد. همچنین لازم است حمایت مالی از کشاورزان، پرداخت تسهیلات مورد نیاز به آن‌ها و تولید کنندگان مورد توجه باشد.

آیت الله رئیسی گفت: حمایت مالی یک امر ضروری است؛ یعنی کشاورزی باید از اولویت برخوردار باشد، زیرا امروز مساله خودکفایی کشاورزی بسیار مهم است. حتی توجه به صنعت نیز نباید ما را از توجه به کشاورزی غافل کند.

توجه به صنعت نباید مسئولان را از کشاورزی غافل کند

رئیس قوه قضاییه افزود: البته که باید به صنعت توجه شود؛ اما صنعت که جای کشاورزی را نمی‌گیرد؛ صنعت جای خودش را دارد؛ کشاورزی نیز جای خود را؛ لذا توجه به صنعت نباید مسئولان را از کشاورزی غافل کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت حمایت قضایی از کشاورزان یادآور شد: حتما حمایت قضایی باید نسبت به کشاورزان وجود داشته باشد؛ لذا من پیشنهاد آقایان در ارتباط با شورای حل اختلاف را اقدام پسندیده‌ای می‌دانم و موافق آن هستم. حتما شورای حل اختلاف کشاورزان به صورت تخصصی تشکیل و تاسیس شود. در همین زمینه از کشاورزان و ریش سفیدان استفاده کنند تا خیلی از مسائل را در همان شورا‌ها حل و فصل کنند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از کشاورزی گفت: این موضوع برکسی پوشیده نیست؛ یعنی باید سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان حرف اول را بزند این یک ضرورت است و همه سیاست‌ها باید در جهت حمایت دولت از کشاورزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که می‌گوییم حمایت، یعنی حمایت همه جانبه؛ همچنین کشاورزان عزیز ما نیز باید این کشاورزی سنتی را که الان در حال انجام آن بوده و البته بسیار ارزشمند است، با دانش نوین همراه کنند تا مکانیزه شود و مصرف آب نیز به نحوی صورت گیرد تا جلوی اسراف هم گرفته شود.

آیت الله رئیسی گفت: امروزه روش‌های آبیاری در کشاورزی وجود دارد، در همین استان کار‌های خوبی انجام شده است که باید به سمت کشاورزی مکانیزه و استفاده از دانش نوین در کشاورزی سوق داده شود.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: امروزه دانشکده‌های کشاورزی در این استان فعال هستند و فرهیختگان و جوان‌های دانشمند در این بخش صاحبنظر هستند که این‌ها می‌توانند در کنار کشاورزان نظر دهند و به آن‌ها کمک کنند. یعنی جوان‌هایی که بچه‌های همین روستا‌ها و شهر‌ها هستند و به دنبال کسب علم و دانش رفته‌اند، می‌توانند با استفاده از فناوری جدید و دانش نوین، کشاورزی را به یک نقطه مطلوب‌تر برسانند.

آیت الله رئیس یادآور شد: نکته بعد مساله خرید تضمینی محصولات کشاورزی است که امر درستی است و قانون هم آن را پیش بینی کرده و در قوانین نیز آمده است. خرید تضمینی چه نسبت به محصولات کشاورزی، چه نسبت به دام و چه نسبت به محصولات دیگر، امری است که کشاورز را مطمئن می‌کند که نوسان بازار هیچگونه تاثیری بر تولید وی ندارد؛ بلکه تولید او روز به روز رو به افزایش است؛ زیرا یک بخش حمایتی در دولت وجود دارد و با امکانات و تسهیلات دولت بحث خرید تضمینی صورت می‌گیرد.

حمایت از کشاورزی به عنوان خرید تضمینی محصولات کشاورزی امری قانونی است

وی افزود: ما یقین داریم که برخی از محصولات کشاورزی ما یعنی گندم که امروز مساله آن مطرح است اگر از کشاورز خریداری نشود، باید این گندم را با قیمت بالاتر وارد کشور کنیم؛ زیرا نیاز کشور به گندم امر روشنی است و میزان تولید آن مشخص است.

رئیس دستگاه قضا گفت: در سال‌های اخیر با تلاش کشاورزان وضع تولید گندم ما به جایی رسید که استقلال کشاورزی ما و استقلال کشورمان در تولید گندم در مقطعی اعلام شد و اگر این محصول خریداری نشود، دست دلالان می‌افتد و این گندم را از کشور خارج می‌کنند؛ سپس ما نیز نسبت به مصرف گندم کشور دچار مشکل می‌شویم و این مبلغی را که باید به کشاورز بدهیم، به شکل افزون تری به افراد دیگر پرداخت خواهیم کرد و گندم را وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: حمایت از کشاورزی به عنوان خرید تضمینی محصولات کشاورزی امری قانونی است و یک وظیفه است و منابع کشور را صرف منافع مردم خواهد کرد نه خرج موارد دیگر.

 

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۵ هزار و ۲۷۴ نیکوکار، ۳ هزار و ۱۰۱ نفر برای نخستین‌بار حامی فرزندان ایتام و محسنین استان شده‌اند و بقیه از حامیان فرزندان سایر استان‌ها بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان فرزندان استان پیوسته‌اند.

وی افزود: ۸ هزار و ۶۸۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان در سامانه اکرام ثبت‌نام شده‌اند، که ۲ هزار ۲۴۴ نفر یتیم و بقیه فرزند محسنین هستند.

محمدی ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان دارای سرپرست است، اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.

بیشتر بخوانید

۲۰ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند میانکوه توزیع شد

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی توسط ایتام و فرزندان محسنین اضافه کرد: هر ساله تعدادی از این فرزندان در دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های پزشکی، مهندسی، بهداشت و درمان، دانشگاه فرهنگیان و ... پذیرش می‌شوند و در آینده نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نیز از تحت پوشش خارج می‌شوند.

محمدی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ٠٩٩١٢٠۵٩٣۴٩، مراجعه به سایت Ekram.Emdad.ir، ارسال عدد ۰۳۸ به ٣٠٠٠٣٣٣٣ و یا مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان سهمی در تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندان خانواده‌های نیازمند (تأمین هزینه‌های تحصیلی، پوشاک و هزینه‌های جاری) داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین