Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با بیان اینکه امسال تقریبا از منابع بانکی برای اشتغال استان هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم گفت: بانک عامل در این زمینه همکاری نکرده است. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدائی در دیدار شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وی با بیان اینکه در بم تولیدکنندگان خودروی ما مشکلاتی دارند اظهار داشت: این مشکلات نباید به بحران کارگری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان بر رفع مشکلات کارگران در بم تاکید کرد و افزود: امسال تقریبا از منابع بانکی برای اشتغال هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم و بانک عامل همکاری نکرده است.

پرداخت تسهیلات اشتغال لاک‌پشتی شد/ 80درصد منابع در جیب دولت ماند‌استاندار کرمان: واقعیت سرمایه‌گذاری در استان کرمان خجالت‌آور است‌

در این دیدار رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان 325 هزار نفر کارگر  بیمه‌شده داریم اظهار داشت: سالانه 4 هزار و 200 پرونده اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت این پرونده‌ها بسیار زیاد است و باید در اسرع وقت رسیدگی شود عنوان کرد: کرمان رتبه هفتم کارگر بیمه شده مشمول قانون کار را دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد شکایات کارگری و کارفرمایی در استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است گفت: بیش از 600 تشکل کارگری در استان کرمان داریم که رتبه اول در سطح کشور را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه تشکیل تشکل‌های مدنی بسیار سخت است اما از طرف دیگر ارتباطات بین کارگران و مسئولان را ساده می‌کند افزود: تجمعات کارگری در استان کرمان در سال 97 نسبت به 96 کمتر بوده است و امیدواریم امسال نیز کمتر شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کارخانه روغن نباتی کرمان تولید را آغاز کرده و کارگران دوباره مشغول کار شدند گفت: صیانت از نیروی کار برای اداره کار بسیار اهمیت دارد و مرتب بازرسی‌ها در این راستا انجام می‌شود و در مواردی کارگاه ناایمن با دستور قضایی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه معادن در استان کرمان در حال گسترش بوده و استان کرمان، استان خاصی از نظر کارگری است افزود: المپیاد ایمنی در حال بین‌المللی شدن است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه استارت آپ ایمنی نیز حدود دو ماه پیش برای نخستین بار در کشور در کرمان برگزار شد گفت: کارگاه ایمنی امروز در کرمان به‌صورت بین‌المللی برگزار شد و حدود 600 نفر در این کارگاه شرکت کردند.

انتهای پیام/511/ز

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بحران بیکاری و اشتغال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال بحران بیکاری و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

رضا نصیری امروز هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری شهرستان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران بعنوان افرادی که در خط مقدم عرصه تولید جهاد می‌کنند، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تامین معیشت کارگران مهمترین مسئله برای اعضای کمیسیون کارگری شهرستان کرمان است و رصد مطالبات کارگران در برنامه کمیسیون قرار دارد تا هرچه سریعتر به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

معاون فرماندار کرمان ضمن تشریح اقدامات سال گذشته گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته بحران، بازرسی از واحدها و رفع تنش در مراکز تولیدی از اقدامات موثری بوده که در سال گذشته به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان صورت گرفته، افزود: یکی از دلایل مهم وقوع تنش در جامعه کارگری، نداشتن اطلاعات لازم از دستورالعمل‌ها و نداشتن آگاهی لازم از حقوق و تکالیف کارگر و کارفرماست که طبیعتا اطلاع رسانی در این زمینه موجب کاهش تنش و اعتراضات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان