Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:13:23 GMT

ویزای پاکستان برای ایرانی‌ها ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۰۱۸۱

ویزای پاکستان برای ایرانی‌ها ارزان شد

مسئولین وزارت خارجه پاکستان با هدف تسهیل صدور روادید برای اتباع ایرانی هزینه دریافت روادید پاکستان را کاهش دادند.

به گزارش مشرق، مسئولین وزارت خارجه پاکستان در اقدامی مثبت برای گسترش روابط با ایران هزینه صدور روادید را برای اتباع کشورمان کاهش دادند.

طبق اعلام این وزارت خانه که از مدتی قبل توسط سفارت پاکستان در تهران و کنسولگری های این کشور در مشهد و زاهدان اجرایی شده است حداقل هزینه صدور روادید برای اتباع ایرانی از ۵۰ دلار به ۲۵ دلار کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین وزارت خارجه پاکستان دلیل کاهش قیمت صدور روادید را تسهیل سفر اتباع ایرانی و به خصوص گردشگران به پاکستان اعلام کرده‌اند.

در حال حاضر اکثر ایرانیانی که راهی پاکستان می شوند تجار و کوهنوردانی هستند که با اهداف اقتصادی یا صعود کوه های رفیع جهان عازم پاکستان می شوند.

پیش از این دریافت ویزای پاکستان مشکلات دیگری را نیز به همراه داشت که پس از روی کار آمدن دولت عمران خان این مشکلات در حال کم شدن است.

از چندی پیش پاکستان برای تجار ایرانی ویزای فرودگاهی در نظر گرفته است و تجار ایرانی می توانند با سفر به پاکستان در بدو ورود ویزا دریافت کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین پاکستان وزارت خارجه پاکستان سفارت پاکستان تهران ایران زاهدان صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها
  • کارفرمایان استخدام کننده افغانستانی‌ها بخوانند/ جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز چند؟
  • جریمه میلیونی برای اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز چند؟
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد