Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد پرونده شیمیایی بخشی از توطئه‌ای است که از سال ۲۰۱۳ علیه سوریه آغاز شده است.

او در این باره گفت: اولین بمباران شیمیایی توسط تروریست‌ها در خان العسل انجام شد و غرب اعزام گروه حقیقت یاب به این منطقه را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که گروه حقیقت یاب باید به خان العسل می‌رفت غرب با گفتن اینکه حمله در منطقه جوبر رخ داده ما را غافلگیر کرد. سوریه به سازمان منع تسلیحات هسته‌ای پیوست و این سازمان تاکید کرده است که سوریه تمام تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده است.

المقداد افزود: سوریه مخیر شد که تسلیحات شیمیایی خود را در داخل و یا خارج منهدم کند، ترجیح دادیم در خارج منهدم شود. هر کس ما را متهم می‌کند که بخشی از تسلیحات شیمیایی خود را نگهداشته ایم باید اطلاع دهد که این تسلیحات کجاست. سوریه هیچ گونه تسلیحات شیمیایی و یا کشتار جمعی ندارد و بالعکس اسرائیل این تسلیحات را در اختیار دارد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: گروه‌های مسلح از سلاح شیمیایی علیه ارتش سوریه و علیه یکدیگر استفاده کرده اند. غرب از شنیدن نتیجه تحقیقات گروه حقیقت یاب در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه خودداری کرد. سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحت سلطه آمریکاست و آن‌ها هیئتی را تشکیل داده اند که گزارش‌ها و تحقیقات را جعل می‌کند. گزارش‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را معتبر نمی‌دانیم.

او همچنین گفت: ما از تیم این سازمان استقبال نخواهیم کرد و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. این تیم به ترکیه می‌رفت و با گروه‌های مسلح و کلاه سفید‌ها دستور کار خود را هماهنگ می‌کرد. ترکیه و برخی کشور‌های عربی مانند عربستان گروه‌های تروریستی را به تسلیحات شیمیایی مجهز کردند و برای اثبات آن مدرک داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله شیمیایی سوریه فیصل المقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟