Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلی خسروی گفت: تا پایان سال آینده قیمت مسکن گران نمی‌شود و در سال آینده پایین‌تر از نرخ تورم قیمت‌ها بالا می‌رود.

به گزارش شریان نیوز، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تحت تأثیر ۴ مولفه است، گفت: هر تغییری که در بورس، طلا، ارز و حامل‌های انرژی ایجاد می‌شود، بر افزایش و یا کاهش قیمت‌ها در این بازار تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: خوشبختانه با کنترل و نظارتی که در بازار مسکن صورت گرفته است و باتوجه به آنکه این بازار گنجایش افزایش قیمت را ندارد، تغییری در قیمت‌های واحد‌های مسکونی ایجاد نشده است.

خسروی گفت: در سال گذشته بازار مسکن شاهد رشد صددرصدی قیمت‌ها بوده است، بنابراین متقاضیان این بازار دیگر قدرت خریدی برای واحد‌های مسکونی با قیمت بالاتری را ندارند، بنابراین ما تا پایان امسال شاهد هیچ افزایش قیمتی در خرید و فروش واحد‌های مسکونی نخواهیم بود.

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تجربه افزایش قیمت بنزین را داشته‌ایم، گفت: در آن دوره هم به دلیل رشد قیمتی که در بازار مسکن ایجاد شده بود، افزایش قیمت‌ها تأثیری در این بازار نگذاشت بنابراین مردم نگران افزایش قیمت نباشند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تصریح کرد: بازار مسکن در سال ۹۹ متناسب با نرخ تورم دچار نوساناتی خواهد شد که تجربه نشان داده است افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن حتی پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

خسروی یادآور شد: اگر در سال آینده افزایش قیمتی در بازار مسکن ایجاد شود، برابر با نرخ تورم طبیعی است که البته باتوجه به شرایط اقتصادی ایجاد شده، این افزایش قیمت پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود.

او با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در واحد‌های مسکن مهر پردیس هم، گفت: متقاضیان این واحد‌ها عاقل‌تر از دلالان هستند و طبق آماری که به ما ارائه شده، متقاضی برای خرید این واحد‌ها مراجعه نکرده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: خوشبختانه اینبار هم تیر دلالان به سنگ خورد و خبری که برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌های واحد‌های مسکن مهر پردیس منتشر شده بود، شایعه بوده است.

خسروی افزود: هم‌اکنون شرایط بازار مسکن به ویژه در تهران روند روبه ثباتی دارد و تا پایان سال تغییری در این بازار ایجاد نمی‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟