Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار، محمدفرید لطفی  عصر چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اگر به صورت واقعی به مدیریت جامع حوزه آبخیز اجرایی شود بسیاری مشکلات که اکنون با آن مواجه هستیم حل می شود.

وی گفت: در مدیریت جامع به موضوع کم آبی، سیلاب ها، فرسایش و به ویژه موضوع معیشتی توجه می شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در تقسیمات کشوری مرزهایی تعیین شده  که می تواند به هم پیوستگی  مدیریت جامع را زیر سوال ببرد و نگاه جدیدی به موضوع شود تا اهمیت احسن امر مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در قانون وزرات دفاع مسئول اطفای حریق هوایی است و سعی شده تمام ظرفیت ها بکار گرفته شود تا کمترین آسیب به مردم وارد شود که چهارمحال و بختیاری هم می تواند از این پتانسیل استفاده کند و قطعا منابع اعتباری در نظر گرفته شده که باید به موقع در بودجه استان دیده شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری هماهنگی خوبی میان مدیران استان وجود دارد و این مهم در سیل امسال نشان داده شد.

وی تاکید کرد: در سایر حوادث از جمله زلزله و رانش زمین نیز رویکرد در استان پیشگیرانه است که البته نیازمند پایش است تا در قانون منابع اعتباری دیده شود و اگر در پایش مشخص شد می توان اقدامات لازم را انجام داد تا در هنگام حادثه دغدغه نباشد که در این راستا در قانون برنامه آمادگی و پاسخ تهیه شده، اما در گذشته این برنامه نبود.

وی بیان کرد: در حال حاضر این برنامه به دستگاه های اجرایی تکلیف شده و درحال اجرا است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص مشکل تجهیزات اطفای حریق و خشکیدگی جنگل های بلوط استان، گفت: به صورت ملی کمک هایی در این زمینه به دستگاه متولی شده اما اینکه استان ها چقدر استفاده کردند را نمی دانم که قطعا تمام اعتبار هزینه شده  و استان هایی که بیشتر درگیر بودند اعتبار بیشتری دریافت کردند.

وی بیان کرد: اگر مدیریت جنگل به معنای درست صورت گیرد و تعرض و دست اندازی به جنگل نشود، کمتر با خشکیدگی درختان بلوط مواجه می شویم.

وی در خصوص نبود تجهیزات آتش سوزی در استان، گفت: با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی شده و محدودیت اعتبارات مطرح است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: خوشبختانه در کشور 30 میلیاردتومان برای امداد هوایی به دستگاه تخصصی داده شده و هرجا  توسط مدیران منابع طبیعی و محیط زیست اعلام نیاز شود ، بالگرد اعزام می شود اما شرایط هوایی مانند شب و آب و هوا محدویت ایجاد می کند.

کد خبر 4789271

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد آتش سوزی جنگل ها منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج هفته بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد آلودگی هوا استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6092914 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان