Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سه تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، «صلح و عدالت اسلامی» به رهبری گلبدین حکمتیار و «امنیت و عدالت» به رهبری رحمت‌الله نبیل با صدور بیانیه ای مشترک، به کمیسیون انتخابات افغانستان هشدار دادند.

این سه نامزد انتخاباتی با تاکید بر اینکه که هرگونه تلاش برای تقلب را ناکام می گذارند افزودند: ما به گونه مشترک در برابر تقلب می ایستیم و اگر کمیسیون به مسیر قانونی اش برنگردد تصمیم تعیین کننده‌ ای اتخاذ می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل بیانیه مشترک این سه تیم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به شرح زیر است:

رهبران احزاب سیاسی و تکت‌های انتخاباتی ثبات و همگرایی، صلح و عدالت اسلامی و امنیت و عدالت، ضمن تاکید بر مواضع اعلام شده قبلی شان، پیرامون دو موضوع اساسی یعنی انتخابات و صلح بحث و تبادل نظر نموده و در رابطه با موضوعات عمده ذیل توافق نمودند.

1- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی تعهد نمودند که در برابر تقلب گسترده انتخاباتی به صورت مشترک و هماهنگ می‌ایستند و اگر کمیسیون در مسیر احکام قانون، لوایح و طرزالعمل‌های انتخاباتی برنگردد، هر نوع تلاش در جهت حاکم ساختن حکومت برآمده از تقلب را ناکام ساخته و برای برگرداندن اراده واقعی مردم تصمیم تعیین کننده اتخاذ می‌کنند.

2- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی تاکید نمودند که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی باید بی‎طرفی کامل خویش را در منازعات انتخاباتی حفظ نمایند.

3- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی از جامعه بین‌المللی می‌خواهند که بی‌طرفی خویش را حفظ نموده و در منازعه شفافیت و تقلب، جانب شفافیت و اراده واقعی مردم افغانستان را بگیرد.

4- رهبران سیاسی و تکت‌های انتخاباتی حاضر در این نشست، به عنوان طرف عمده مذاکرات صلح با طالبان، تاکید کردند که صلح نیاز اصلی مردم افغانستان است. از این جهت، ضمن حمایت همه جانبه از پروسه صلح، توافق نمودند که این پروسه ملی از انحصار فرد و جهت‌ خاص خارج گردد.

5- رهبران سیاسی تأکید کردند که سلسه مشورت ها با احزاب و جریان‌های سیاسی، تکت های انتخاباتی و شخصیت‌های ملی پیرامون انتخابات و صلح تداوم یابد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شد اما اعلام نتایج ابتدایی آن تاکنون دو بار به تاخیر افتاده و هنوز زمان دقیقی برای اعلام نتایج انتخابات افغانستان اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان انتخابات افغانستان کمیسیون انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسنعلی اخلاقی امیری» از حوزه انتخابیه مشهد و کلات به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

به نظر من مجلس شورای اسلامی به سمت گرایش‌های مستقل پیش می‌رود و از جناح‌های سیاسی کم کم فاصله می‌گیرد؛ در دوره دوازدهم احساس می‌کنم هر چند لیست‌های متعدد توانستند رأی مردم را به دست بیاورند اما برآیند مجلس دوازدهم به نظر من، نگاه خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس آینده به نظر من برای رفع مشکلات متعدد در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، نیازمند به باور مردم هستیم؛ نماینده باید به ظرفیت و توانمندی مردم در قانون گذاری باور داشته باشد. اینکه رهبر انقلاب در شعار سال می‌فرمایند جهش تولید با مشارکت مردم، یعنی مردم در همه عرصه‌ها اگر خود ورود کنند مشکلات را برطرف خواهند کرد، مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت، باید زمینه مشارکت مردم را در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من کمیسیون فرهنگی با شعار محوریت فرهنگ در همه عرصه‌ها، کمیسیون اجتماعی با شعار تقویت نهاد خانواده پیشران رفع آسیب‌های اجتماعی و کمیسیون آموزش با شعار اهمیت و جایگاه والای آموزش پرورش و آموزش عالی است.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

استان در حوزه زیر ساخت‌ها و بودجه عمرانی ضعف شدیدی دارد که باید جبران شود؛ ظرفیت خراسان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، معدن و گردشگری بسیار بالاست که متأسفانه نگاه جامع ملی به این ظرفیت‌ها نشده است، اگر چنین نگاهی را نماینده مجلس بتواند در بین مدیران با وجود آورد به نظرم استان می‌تواند جهش در رشد و ارتقا و ثروت آفرینی پیدا کند.

کد خبر 6080723

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟