Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین روز ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در وزارت کشور آغاز شد.

داوطبان ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم می­ توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­ های مراکز حوزه­ های انتخابیه، سفارتخانه­ ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن؛
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن؛
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید؛
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.
 همچنین به استناد ماده­ ی ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره­ های ذیل آن، انتخاب­ شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
اعتقاد و التزام عملی به اسلام؛
التزام عملی به  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛
تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه؛
داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن؛
نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه؛
سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی؛
حداقل سن سی (۳۰) سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج (۷۵) سال تمام.
 الف: داوطلبان نمایندگی اقلیت‌­های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت­ العقیده باشند.
ب: هر دوره­ نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می­‌شود.
ج: ملاک محاسبه­ سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه ­ی رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه­ های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود.
د: طبق ماده­ ی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱-۳-۷۴ و تبصره­ی ماده ­ی (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳-۹-۶۸ و بند «الف» ماده­ ی (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده­ ی (۸۸) قانون برنامه­ ششم، کلیه­ ی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می­ گردند.

ثبت نام ۱۲۲ داوطلب در چهار روز نخست نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان در چهار روز نخست نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، در مجموع ۱۲۲ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان موفق به ثبت نام شدند که از این تعداد، ۱۰۲ نفر آقا و ۲۰ نفر خانم هستند. همچنین، در مجموع این چهار روز، تاکنون، ۲ داوطلب از ارامنه اصفهان در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان با مراجعه به فرمانداری اصفهان، ثبت نام خود را نهایی کردند.

آخرین اخبار از روز نخست ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم آخرین اخبار از روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم آخرین اخبار از روز سوم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم آخرین اخبار از روز چهارم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم

خبر تکمیل می شود...

کد خبر 399609

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس