Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:52:43 GMT

اطفای ۱۴ مورد پسماندسوزی طی ۲ روز در بهارستان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۲۷۶۷

اطفای ۱۴ مورد پسماندسوزی طی ۲ روز در بهارستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از اطفای ۱۴ مورد پسماندسوزی طی دو روز در این شهرستان همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران خبر داد.

شیدا اکار در گفت‌وگو با ایسنا از کنترل و نظارت بر وضعیت زیست محیطی شهرستان بهارستان طی ۹ مرحله گشت و پایش زیست محیطی در شرایط اضطرار آلودگی هوا خبر داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان بر لزوم نظارت و کنترل بیشتر بر وضعیت زیست محیطی شهرستان بهارستان و برخورد با فعالیت‌های آلاینده احتمالی توسط افراد سودجو در شرایط اضطرار آلودگی هوا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از موارد ضایعات سوزی در شهرستان بهارستان به دلیل حجم زیاد، با همکاری آتش نشانی اطفاء شد، گفت: با توجه به اینکه عاملان دو مورد از پسماندسوزی‌ها شناسایی شدند، با واحدهای متخلف برخورد و اخطاریه محیط زیستی ابلاغ شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان به توقف فعالیت آلاینده سه واحد ریخته‌گری، نورد و سند بلاست بر اساس مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اشاره و اظهار کرد: با واحدهای صنعتی که بدون کنترل آلایندگی و تمهیدات زیست‌محیطی فعالیت کنند، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طی گشت و پایش‌های انجام شده از تخلیه پسماند بتن توسط یک دستگاه بونکر متعلق به یکی از واحدهای تولید بتن شهرستان‌های مجاور جلوگیری به عمل آمد، گفت: کارشناسان این اداره با مشاهده تخلیه پسماند بتن توسط بونکر حمل بتن در حاشیه جاده حوزه استحفاظی شهرستان بهارستان که متعلق به یکی از واحدهای خارج از شهرستان بود، ضمن جلوگیری از ادامه تخلف و ایجاد آلودگی زیست محیطی، مدارک راننده خودروی واحد متخلف را جهت انجام مراحل قانونی ضبط کردند و پیگیری‌ها و برخورد قانونی با واحد خاطی انجام می شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این سعید محمودی - مدیرکل محیط زیست استان تهران - ضمن اشاره به اینکه «ضایعات‌سوزی» یکی از معضلات زیست‌محیطی جنوب استان تهران است، گفته بود: برای مقابله با این اقدام و شناسایی کامل این نقاط تیم‌های پایش شبانه در جنوب استان تهران تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند سوزی شهرستان بهارستان ريخته گري گشت و پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست