Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری در جمع داوطبان هلال احمر شهرستان زیرکوه با تبریک روز جهانی داوطلب بیان کرد: داوطلبی در جوامع مختلف امر مهمی بوده و انسان های فرهیخته با عضویت در نهادهای مردم نهاد به دنبال انجام خدمات بشر دوستانه می روند.

وی با بیان اینکه ملت شریف ایران در فعالیت های انسان دوستانه در داخل و خارج کشور پیشتاز هستند، گفت: در سطح کشوری بیش از دو میلیون داوطلب با جمعیت های هلال احمر همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت جزو استان های کم جمعیت محسوب می شود  اما رتبه هفتم حوزه داوطلبی را به خود اختصاص داده است.

شهریاری افزود: داوطلبین از عناصر مهم جمعیت بوده که توانایی، مهارت و آمادگی آن ها برای مقابله با حوادث نقش مهمی در کاهش تلفات دارد. 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و غیر طبیعی به نیروهای مردمی و داوطلبی اتکا دارد، افزود: امروزه پایگاه های امداد و نجات با حضور جوانان و نیروهای داوطلبی اداره می شود.

شهریاری با اشاره به زلزله مخرب سال ۷۶  و ۹۱ در شهرستان زیرکوه اظهار کرد: این شهرستان یکی از بستر های بروز حوادث طبیعی بوده که این امر بر اهمیت توان نیروی داوطلبی می افزاید.

وی خواستار ترویج و توسعه فرهنگ خود امدادی و داوطلبی در شهرستان زیرکوه شد و گفت: تلاش داریم در هر خانواده یک امدادگر داشته باشیم چراکه در امدادرسانی ها نقش مستقیمی ایفا می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: شرایط پیش رو می طلبد که جوانان با فراگیری آموزش های امدادی، در زمان بحران و حوادث منطقه ای به خود، خانواده و جامعه خدمت رسانی داشته باشند. 

وی هلال احمر را حلقه اتصال بین نیازمندان و حادثه دیدگان با افراد انسان دوست و خیر دانست و گفت: در شرایطی که حوادث جاده ای به مشکلی بزرگ در کشور تبدیل شده، توسعه زیرساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طی سفر یک روزه به زیرکوه، با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار و از پایگاه های امداد و نجات بین شهری بازدید کرد.

کد خبر 4789285

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج هفته بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها

محمد نوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

وی افزود: در همین راستا روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجوددارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس جمعیت هلال احمر ضمن اعلام آماده باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094886

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • حجت الاسلام‌والمسلمین معزی: روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی