Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزا و ازدحام مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها که می ‌واند سبب تأخیر در ارائه خدمات درمانی و یا اعزام بی‌مورد شود، تمهیداتی اندیشیده شود تا با فعال نمودن بخشی از فضای کلینیک‌های ویژه داخل و خارج بیمارستان در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روزهای تعطیل با استقرار پزشکان متخصصین عفونی، داخلی، اطفال و در صورت امکان فوق تخصصین ریه، ساماندهی لازم در ارائه خدمات و مدیریت درمان آنفلوانزا تا طبیعی شدن شرایط صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام وبدا، متن این نامه به این شرح است:

ریاست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی 

موضوع: خدمات درمانی آنفلوانزا در کلینیک‌های ویژه

با توجه به شیوع آنفلوانزا و ازدحام مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها که می‌تواند سبب تأخیر در ارائه خدمات درمانی و یا اعزام بی‌مورد شود، مقتضی است تمهیداتی اندیشیده شود تا با فعال نمودن بخشی از فضای کلینیک‌های ویژه داخل و خارج بیمارستان در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روزهای تعطیل با استقرار پزشکان متخصصین عفونی، داخلی، اطفال و در صورت امکان فوق تخصصین ریه، ساماندهی لازم در ارائه خدمات و مدیریت درمان آنفلوانزا تا طبیعی شدن شرایط صورت پذیرد. بدیهی است ترتیبی نیز اتخاذ شود با توجه به هماهنگی انجام شده با معاونت محترم غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران در داروخانه کلینیک ویژه تامین و در اختیار آنها قرار گیرد.

ضمنا با توجه به فعال شدن مراکز بهداشتی درمانی با پوشش جمعیت بالای ۵ هزار نفر به صورت تمام وقت توسط معاونت محترم بهداشتی، هماهنگی‌های لازم را جهت پذیرش بیماران مشکوک طبق پروتکل ابلاغی وزارت، از این مراکز تمام وقت به کلینیک‌های اشاره شده فراهم آورند. لازم به ذکر است آمار روزانه مراجعین سرپایی و موارد بستری را به معاونت بهداشتی وزارت متبوع اعلام نمایید.

دکتر قاسم جان بابایی

 معاون درمان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انفولانزا خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها