Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو از مثبت بودن مذاکرات با وزیر منابع آبی سوریه برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه سدسازی و ایجاد تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در این کشور خبر داد. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه نشست با وزیر منابع آبی سوریه از  مثبت بودن مذاکرات با وزیر منابع آبی سوریه برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه سدسازی و ایجاد تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در این کشور خبر داد و گفت: جزئیات اجرای این فعالیت‌ها به کمیته مشترک همکاری، با مسئولیت معاونان وزرای نیرو از سمت ایران و منابع آب از سمت جمهوری عربی سوریه واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس، یادداشت تفاهمی تا عصر فردا تهیه و امضا خواهد شد و شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های سدسازی، نیروگاه‌های برق‌آبی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های آبرسانی، ظرفیت سازی نیروی انسانی و ساخت تجهیزات در کشور سوریه مشارکت خواهند کرد.

اردکانیان با اشاره به مذاکرات انجام شده در این نشست درخصوص برنامه‌های مرکز منطقه‌ای و همکاری‌های چند جانبه پیش رو در زمینه آب و فاضلاب گفت: در این نشست زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه و جوانب مختلف حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی بخش آب و فاضلاب سوریه را مورد بحث قرار دادیم و توافق شد که تا فردا عصر چارچوب یک یادداشت تفاهم را تهیه و به امضا برسانیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: طبق ساز و کار تعیین شده در این تفاهم‌نامه شرکت‌های ایرانی می‌توانند در پروژه‌های سدسازی، نیروگاه‌های برق‌آبی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های آبرسانی، ظرفیت سازی نیروی انسانی و ساخت تجهیزات در کشور سوریه مشارکت داشته باشند.

اردکانیان تصریح کرد: در پروژه‌های متعددی که اکنون در بازسازی سوریه مطرح بوده و پس از پایان جنگ و استقرار کامل شرایط مناسب عملیاتی خواهند شد، شرکت‌های ایرانی طبیعتاً از اولویت خاصی برخوردار خواهند بود.

در ادامه، حسین عرنوس، وزیر منابع آبی سوریه نیز گفت: کشور سوریه از حضور شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های بازسازی استقبال می‌کند.

وی افزود: درخصوص پروژه‌های مشترکی که در سوریه در حال فعالیت هستند و همچنین در مورد پروژه‌هایی که با مشکل مواجه شده‌اند، با طرف ایرانی مذاکرات خوبی داشتیم.

وزیر منابع آبی سوریه ادامه داد: قرار شد برای رسیدگی به وضعیت پروژه‌های موجود، یادداشت تفاهمی بین دو طرف امضا شود، به‌ویژه در سایه نیاز روز افزون کشور سوریه به منابع آبی، طراحی پروژه‌های آبی برای آینده این کشور مورد توجه قرار گیرد.

مشارکت شرکت‌های ایرانی برای توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی تاجیکستان

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت نیرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

وزیر نفت گفت: وزارت نفت تاکنون یک‌هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت نفت اکنون در مقابل خود 130 میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام با تعداد 300 پروژه و یکصد پروژه جدید دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از 670 شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در سال 1402 در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد، گفت: پارسال از واردات 200 قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.‌

وی خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صنعت نفت اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد؛ الحمدالله اواخر سال 1402 وزارت نفت 20 میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، 13 میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و 6 میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه 16 مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • جهان در شوک اتمی: روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه