Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‏شرقی ازادغام سازمان نقشه‎برداری شمال غرب کشور با مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «داود بهبودی» در نخستین نشست ریاست سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی با مدیر و کارشناسان نقشه و اطلاعات مکانی سازمان، گفت: این ادغام مثل هر تغییر و تحول اجتماعی ملاحظات و کش و قوس‎هایی خواهد داشت که امیدواریم به راحتی از این دوره گذار عبور کرده و یکپارچگی مورد انتظار سازمان سریع و به سهولت حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‏شرقی با اشاره به اینکه اولویت اول سازمان به سامان رساندن کارهای نیمه‌تمام است، افزود: امید است از توانمندی و ظرفیت‎های سازمان نقشه‎‌برداری در سایر اجزای سازمان از جمله عملیاتی کردن  SDI و حوزه‏های فنی، مهندسی، عمران و نظارت نیز استفاده شود و مجموعه توان سازمان اثربخش‎تر و کاراتر از گذشته عمل کند.

مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه ‏ریزی آذربایجان شرقی نیز گفت: در ساختار جدید تلاش می‎کنیم در پیشرفت اهداف سازمان و تعالی صنعت تهیه نقشه و اطلاعات مکانی تاثیر بیشتری داشته باشیم.

«محمدرضا اکبری» اظهار کرد: سازمان نقشه‌برداری در سطح کشور متولی هدایت و راهبری تهیه، تولید و نظارت بر اطلاعات مکانی و نقشه است و به تبع آن ادارات کل نقشه‎برداری مناطق نیز همین وظایف را در منطقه به عهده داشته‌اند.

وی نظارت بر تهیه نقشه و اطلاعات مکانی توسط بخش خصوصی، انجام امور مربوط به SDI، GIS، فتوگرامتری و تهیه چارچوب مبنای مختصات در سطح منطقه را از جمله وظایف سازمان نقشه‎برداری عنوان کرد.

 
 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مجلس شورای اسلامی خبرگزاری شبستان استان بوشهر سازمان برنامه و بودجه نقشه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی استان خبر داد.

حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی