Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان اصفهان و حمایت قانونی از آن‌ها تأکید کرد و گفت: باید بحث سوء مصرف آب مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس باید حق‌آبه و حق مالکانه با مشارکت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در سفر به اصفهان در دیدار با جمعی از کشاورزان و دامداران اصفهانی، سفرهای استانی را وسیله ای برای آگاهی مسئولان از شرایط مردم دانست و افزود: اعتقاد دارم مسئولان باید در کنار گفته‌ها، شنیده‌هایی از سوی اقشار مختلف جامعه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس قوه قضائیه افزود: دیدار با کشاورزان اصفهانی فرصتی مغتنم فراهم آورد تا از نزدیک از مشکلات کشاورزان مطلع شویم.

 

حجت‌الاسلام رئیسی، اصفهان را جزء رتبه های برتر کشوری در بخش تولید دانست و خاطر نشان کرد: اصفهان ظرفیت صادرات در بخش کشاورزی را دارد و در صورتی که به کشاورزی اصفهان توجه ویژه شود، می تواند حرف اول را بزند و با خودکفایی کشاورزی امکان استقلال اقتصادی فراهم خواهد شد.

 

وی افزود: همان گونه که فضای کسب و کار نیازمند حمایت مولد و تولید و رفع موانع تولید است،‌ بخش کشاورزی و خودکفایی نیازمند حمایت قانونی است.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: توجه به صنعت نباید ما را از کشاورزی غافل کند و خودکفایی در کشاورزی مهم است.

 

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به لزوم تشکیل شورای حل اختلاف برای کشاورزان در استان اصفهان تأکید کرد: ضرورت حمایت دولت از کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد و برهمین اساس باید از کشاورزان حمایت های قانونی صورت گیرد.

 

وی استفاده از ظرفیت دانش آموختگان جوان در زمینه کشاورزی را مهم دانست و افزود: کشاورزان ما باید کشاورزی سنتی را با دانش نوین همراه کنند تا جلوی اسراف آب گرفته شود.

 

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: با خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم جلوی ضرر و زیان کشاورزان گرفته می شود و هم نیاز داخل را به خرید از خارج کشور در برخی از بخش ها کاهش می دهیم و در واقع منابع کشور، خرج خود منافع کشور می‌شود.

 

حقآبه کشاورزان به رسمیت شناخته شود

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مصرف منابع کشور، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی در برخی از مناطق کشور باید بحث سوء مصرف آب در کشور مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس باید حقآبه و حق مالکانه با مشارکت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود.

 

وی افزود: برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان اصفهانی کارگروهی با ریاست محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه و با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار اصفهان و رئیس کل دادگستری استان، نماینده کشاورزان و رئیس هیئت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان را پیشنهاد می‌دهم تا مسئولان به تصمیمی عادلانه برسند.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره واردات کالا گفت: اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره کاهش واردات کالاهای کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس قوه قضائیه حضور پدیده واسطه گری و دلالی را موجب افزایش قیمت ها دانست و تصریح کرد: حضور واسطه ها باعث می شود قیمت محصولات گاهی تا 7 تا 6 برابر افزایش یابد.

 

وی توجه به کرامت افراد در دستگاه قضا را مهم دانست و افزود: ما باید در دستگاه قضا کاری کنیم که اگر کسی پول نداشت وکیل بگیرد و اگر زبان حقوقی نداشت تا بتواند به احقاق حق خود بپردازد با صداقت و کرامت با او برخورد شود تا بتواند حق و حقوق خود را بگیرد.

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آیت الله سید ابراهیم رئیسی حمایت کشاورزان سید ابراهیم رئیسی حمایت از کشاورزان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است