Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@02:15:06 GMT

تولید داروهای بیماران تالاسمی و ام‌اس در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۴۳۵۰

تولید داروهای بیماران تالاسمی و ام‌اس در کشور

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تولید داروهای بیماران تالاسمی، ام‌اس و پیوند گام‌های مؤثری برداشته شده و این داروها در کشور تولید می‌‌شوند. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حدود یک درصد از داروهای مورد نیاز به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی در کشور تولید نمی‌شوند اظهار داشت: ما توانایی این موضوع را داریم که هر دارویی که وارد سبد دارویی دنیا می‌شود و پزشکان ما به آن نیاز داشته باشند را ظرف کمتر از دو سال تولید و عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه‌ساز در پاسخ به این پرسش که مسؤولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که اغلب داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود اما برخی از بیماران از در دسترس نبودن داروهایشان گلایه می‌کنند گفت: در زمینه تولید داروهای بیماران تالاسمی، ام‌اس و پیوند گام‌های مؤثری برداشته شده و این داروها در کشور ما تولید می‌‌شود اما برخی از داروها که جزو همان یک درصد قرار دارند باید به مقدار اندکی در کشور تولید شوند به طور مثال برخی از بیماران خاص که تعدادشان به 200 الی 300 نفر می‌رسد به یک دارو نیازمند هستند که تولید این داروها توجیه اقتصادی برای کشور ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما گلایه‌های این بیماران را می‌شنویم توضیح داد: متأسفانه این بیماران و خانواده‌هایشان از لحاظ روحی و روانی تحت فشار هستند و ما نیز تأثیر در دسترس نبودن داروهای این افراد را درک می‌کنیم و در همین راستا تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا از طرق مختلف داروهای این افراد تأمین شود. 

وی افزود: دولت وظیفه خود می‌داند که نگرانی این خانواده‌ها را به حداقل برساند و نباید از این موضوع غافل شویم که تحریم داروهای این بیماران اوج وقاحت و بی‌شرمی آمریکا و هم‌پیمانانشان را نشان می‌دهد که علی‌رغم شعارهای بشردوستانه داروهای مورد نیاز بیماران‌مان را تحریم کرد‌‌ه‌اند و همچنین با تهدید بانک‌ها توانایی انتقال پول را برای ما محدود کرده‌اند.

شانه‌ساز با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دارویی همچنین شرکت‌های آمریکایی تمایل ادامه فعالیت با کشورمان را دارند اظهار داشت: در مواقعی مشاهده می‌کنیم که واردات داروها چند ماه طول می‌کشد و به ما اعلام می‌شود که چرا داروها را از گمرک ترخیص نمی‌کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که طبق قوانین بین‌المللی گمرک تا زمانی که کشور مبدأ اجازه ترخیص کالا را ندهد کالا متعلق به شرکت خارجی است و به دلیل تهدیدها و تحریم‌های آمریکا در مواقعی چندین ماه این کالاها در گمرک باقی می‌ماند به طور مثال چندی پیش نیز ما برای ترخیص کردن داروی قلبی که از کره جنوبی تهیه شده بود با همین مشکل مواجه شدیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تأمین شیر خشک برای بیماران متابولیک و داروهای اعصاب و روان از جمله مواردی است که تحریم‌ها تأثیر زیادی بر روی آنها داشته تاکید کرد برای تامین این اقلام تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار