Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته های اخیر و با افزایش قیمت بنزین و در عین حال تثبیت قیمت گاز طبیعی یا همان CNG ، شاهد استقبال زیاد مردم مازندران برای دوگانه سوز کردن خودروها هستیم که منجر به تشکیل صف‌های طولانی در شرکت های مجاز نصب سی ان جی شد.

این مسئله بهانه ای شد برای برخی کارگاه های غیر مجاز به خصوص تعمیرگاه‌های شخصی سی ان جی که اقدام به نصب غیرقانونی سیستم دوگانه سوز با قیمت های پایین تر از هزینه شرکت های مجاز می کنند که همین مسئله منجر به استقبال برخی از این روش شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود اینکه به گفته مسئولان رسمی هزینه کامل نصب سیستم سی ان جی بر روی خودرو حدود سه میلیون تا پنج میلیون تومان از خودرو سبک تا وانت ها است ، اما بعضا دیده شده تعمیرگاه های شخصی با رقم حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا سه میلیون تومان اقدام به نصب این سیستم می کنند. 

البته تبلیغ غیرنوبتی و بدون صف بودن نیز در استقبال برخی مردم از تعمیرگاه های شخصی نیز بسیار موثر بوده است.  

این درحالی است که بنا بر سوابق و هشدارهای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هیچیک از این تعمیرگاه ها شاخص های استاندارد برای نصب مخزن و سیستم دوگانه سوز را نداشته و از طرف دیگر مسئولیتی نیز در قبال خطرات احتمالی قبول نخواهند کرد. 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نه تنها این تعمیرگاه های غیر مجاز قادر به بیمه سیستم دوگانه سوز نیستند، بلکه در صورت وقوع هرگونه حادثه خودرو و سرنشینان را از بهره مندی از بیمه شخص ثالث به دلیل نصب غیر قانونی سی ان جی محروم می کند. 

سبحان رجب پور افزود: خودروهایی که به صورت غیر مجاز اقدام به نصب سیستم سی ان جی یا دوگانه سوز می کنند فاقد برچسب استاندارد خواهند بود و از سوخت گیری در جایگاه های مجاز نیز منع می شوند. 

وی تاکید کرد که حتما مالکین خودروها برای انجام دوگانه سوز به مراکز استاندارد ومجاز نصب سی ان جی در سراسر مازندران مراجعه کنند. 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری درباره علت اصلی گرانتر بودن نرخ مراکز رسمی نسبت به کارگاه های غیر مجاز گفت: علت این مسئله استفاده از کپسول‌های استاندارد، بیمه خودرو و سرنشین ، کالیبره کردن سیستم سی ان جی و استفاده از قطعات استاندارد و با کیفیت است.

رجب پور اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴ کارگاه مجاز تبدیل خودرو بنزین سوز به سی ان جی درشهرهای آمل ، بابل ، بهشهر ، جویبار ، ساری ، چالوس ، قائمشهر ، نکا و محمود آباد دراستان در حال فعالیت هستند .

رجب پور تاکید کرد : مالکین خودروها جهت گواهی عدم گاز سوز بودن خودروی خود ،از مراجعه به شعبات شهرستان و ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری خودداری نمایند .

وی گفت : با توجه به افزایش مراکز مجاز در دیگر شهرستانهای استان مازندران در هفته های آتی فهرست بروز مراکز را از سایت www.altfuel.ir دریافت کرده و همچنین متقاضیان به منظور نصب سیستم گاز سوز سی ان جی بر روی خودروی خود از طریق سامانه irngv.ir  اقدام کنند .

جایگاه CNG بدون برچسب استاندارد سوخت ندهند

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری مازندران گفت: جایگاه های سی ان جی اجازه سوخت رسانی به خودروهای بدون برچسب استاندارد ندارند. 

 رجب‌پور افزود: هرگونه سوخت رسانی به خودروهای دوگانه سوز بدون داشتن برچسب استاندارد غیر مجاز بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. 

وی همچنین تاکید کرد : جایگاه های سی ان جی که به خودروهای غیرمجاز سوخت بدهند نه تنها مشمول جریمه خواهند شد، بلکه در صورت بروز حادثه از بیمه نیز محروم می شوند و تمامی خسارات جانی و مالی به عهده مالک و مسئول جایگاه خواهد بود.

رجب پور با اشاره به اینکه با اصلاح قیمت بنزین شاهد افزایش استفاده از خودروهای دوگانه سوز هستیم، اظهار داشت: متاسفانه کارگاه های غیر مجاز با تبلیغات وسوسه انگیز سعی در سودجویی دارند که بایددستگاه های نظارتی آنها را شناسایی کنند. 

تفاوت های قیمت بی دلیل نیست

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت به خبرنگار ایرنا گفت: تفاوت قیمت ها فاحش نبوده و بی دلیل نیست. 

حسین اصغرزاده افزود: کیفیت مخزن ، دوام قطعات استفاده شده  و مدت زمان استفاده مسائلی است که تفاوت قیمت را طبیعی می کند و نباید مردم به بهانه ارزانی سلامتی خود را به خطر بیاندازند. 

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در این زمنیه باید نظارت کنند گفت: اداره کل سمت، تعزیرات ، شرکت نفت و دیگر نهادها باید نظارت مستمر داشته باشند. 

اصغرزاده بار دیگر تاکید کرد که مردم فریب ارزانی قیمت نصب سی ان جی در کارگاه های غیر قانونی را نخورند چرا که این مسئله با جان آنها و نزدیکانشان در ارتباط است.

برچسب‌ها سوخت زیستی مازندران گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوخت زیستی مازندران گاز سوخت زیستی مازندران گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه تعداد مسافران متروی اصفهان روزهای جمعه دو برابر شده است، گفت: متوسط تعداد مسافران در روزهای جمعه از ۱۷ هزار نفر به ۳۰ هزار تا ۳۶ هزار مسافر افزایش یافته است.

هادی کریمی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات بسیار مثبتی در شرکت متروی منطقه اصفهان افتاده است، اظهار کرد: در گذشته، روزهای جمعه تعداد ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های مترو فعال بود، اما با توجه به استقبال شهروندان و درخواست‌هایی که از منابع مختلف از جمله سامانه ۱۳۷ داشتند، تعداد آن به ۱۶ ایستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران متروی اصفهان روزهای جمعه دو برابر شده است، افزود: متوسط تعداد مسافران در روزهای جمعه از ۱۷ هزار نفر به حدود ۳۶ هزار مسافر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: سال جاری با هماهنگی‌های لازم و همکاری‌های کارکنان شرکت مترو توانستیم، یک ساعت افزایش ساعات کار را پایدار کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تمام ایام تا ساعت ۲۲:۰۰ فعال هستیم و سرویس‌دهی به مسافران را انجام می‌دهیم، ادامه داد: استقبال شهروندان نیز بسیار خوب بوده و این موضوع موجب رضایتمندی مسافران مترو شده است، چرا که می‌توانند با مترو حمل‌ونقل ایمن و ارزان را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایام نوروز ۱۴۰۳ در راستای انجام برنامه‌های فرهنگی و برای شناساندن هنر اصفهان به مردم، اتفاق بسیار خوبی با همکاری میراث فرهنگی افتاد و موفق شدیم، ۹ ایستگاه مترو را با حدود ۳۰ هنر صنایع دستی اصفهان پوشش دهیم؛ در ۹ ایستگاه مترو کارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی ایجاد و هنر فاخر این کلان‌شهر به شهروندان و مسافران نوروزی معرفی کردیم که این اقدام با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

کریمی با تاکید بر اینکه جذب نیروهای متخصص یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مترو است، افزود: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با جذب نیروهای متخصص، قطعات مورد نیازی را که خارجی است و به دلیل وجود تحریم‌ها، وارد کردن آن دشوار است و هزینه‌های بسیاری را بر ما تحمیل می‌کند، با برنامه‌ریزی معکوس تولید و بومی‌سازی کنیم که تاکنون تعداد زیادی از این قطعات بومی‌سازی شده و در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال تقویت تیم فنی و درصدد کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری هستیم، گفت: در مجموع به دنبال افزایش بهره‌وری در این شرکت هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بر تعداد قطارها اضافه شود که البته مراحل خرید انجام شده و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته است، می‌توانیم سرفاصله زمانی را از ۱۱ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم قطارها به‌موقع تحویل شود تا این امر مهم تحقق پیدا کند.

کریمی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از خطوط مترو برای استفاده بهینه از آن باید به‌صورت یکپارچه انجام شود، ادامه داد: شرکت مترو، شرکت منطقه اصفهان است و تنها به شهر اصفهان اختصاص ندارد و شامل شهرهای دیگری همچون شاهین‌شهر، بهارستان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد می‌شود تا بتوانیم طرح یکپارچه بهره‌برداری از قطارهای شهری حومه‌ای را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر از نخستین شهرهایی است که باید مطالعات آن را انجام دهیم و بتوانیم به‌صورت یکپارچه سرویس‌دهی خطوط برون شهری و درون شهری را تحقق بخشیم.

کد خبر 750064

دیگر خبرها

  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور